Általános Szerződési Feltételek – 2018
Hatályos: 2018. december 31-ig
VÁLLALKOZÓI SZERZŐDÉS-MINTA
Nyilvántartási szám: 2018/…/01
Jelen szerződés létrejött az alábbi felek között, a továbbiakban felsorolt feltételekkel:
Vállalkozás/Vállalkozó | Könyvelőiroda Pécs | ||
Név: | |||
Székhely: | 7625 Pécs, Aradi vértanúk útja 2. | ||
Adószám: | |||
Cg. Szám: | |||
Képviselő: |
1./ VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ vállalkozásba adja Könyvelőiroda Pécs-nek, a továbbiakban részletezett feltételek szerint, könyvelésének elvégzését (számviteli szolgáltatásból a könyvviteli szolgáltatást és/vagy egyéb számviteli-, ügyviteli-, számfejtési szolgáltatást, a szerződésben felsorolt kivételekkel).
2./ Könyvelőiroda Pécs az 1./ pont szerinti megbízást elfogadja, és kölcsönösen kialkudott vállalkozói díj fejében elvégzi, ellátja a feladatot.
3./ Felek megállapodnak, hogy a kialkudott vételárat jellemzően a feladattal arányos munkához igazították, így a díjtételeket a későbbiekben jelentősebb feladatváltozáskor módosítani kívánják. Újabb iroda, raktár, üzlet, stb. nyitása, az üzletmenet nagyobb mértékű felfutása, hanyatlása, pályázat számviteli munkáinak kezelése és/vagy elszámolása azonnal egyeztetést igényel, legkésőbb a nyitástól, vagy a tartós változás jelenségének észlelésétől számított 5 munkanapon belül.
Egyeztetést/módosítást, illetve annak elfogadását jelenti az is, ha a Könyvelőiroda Pécs az ezen pont első bekezdésében körülírt változást érzékelve a díjbekérő levélben (számlában) a díjtételt módosítja, és az ellen a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ a kézhezvételt követő 5 napon belül írásban kifogást nem emel, vagy a változott díjtételt megfizeti.
4./ Felek megállapítják, hogy a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ könyvelését alapítástól Könyvelőiroda Pécs látja el, szerződés alapján, mindezek mellett felek közös szándéka a szerződéses kapcsolatuk pontosítása.
5./ Könyvelőiroda Pécs kijelenti, hogy a könyvelést a mindenkor érvényben lévő számviteli törvénynek (Sztv.) és egyéb szakmai előírásoknak megfelelően végzi, erkölcsi-anyagi felelősséggel, a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ által szolgáltatott adatok alapján. Könyvelőiroda Pécs anyagi felelősséget Biztosító társaságán keresztül, annak döntésével és mértékéig vállal, beleértve az önrész-vállalást is. A Biztosítóval kötött szerződés a Könyvelőiroda Pécs székhelyén, Ügyfélfogadási időben, bármikor megtekinthető.
6./ Könyvelőiroda Pécs a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ-tól minden hét közösen kijelölt munkanapján veszi át a tárgyhéti bizonylatokat (pénztárjelentés, szerződések, nyugták, anyag és bérfeladások, szerződések, számlák stb.). Az átvett dokumentumokat alakilag ellenőrzi, a hiányosságok pótlására felkéri VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ-t. Az elmaradt könyvelési anyagot későbbiekben Könyvelőiroda Pécs külön veszi át.
A könyvvezetési, beszámoló-készítési, bevallási, adatszolgáltatási kötelezettségekkel kapcsolatos fontosabb határidőket a NAV hivatalos honlapja (https://nav.gov.hu/nav/szemelyes_adonaptar) aktualizáltan tartalmazza.
A VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ kötelezettsége, hogy ezen kiemelt időpontok előtt legalább 15 munkanappal, minden számviteli bizonylatot (Sztv. 166-167. §) átadjon Könyvelőiroda Pécs számára. A számviteli bizonylatok átadásának hiánya a könyvvezetés részleges, vagy teljes meghiúsulását okozhatja, melyért Könyvelőiroda Pécs–t semmiféle felelősség nem terheli, és egyben a határidőre történő benyújtás kötelessége alól is mentesíti.
Az aktuális határidők figyelemmel kísérése, betartása kifejezetten a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ kötelezettsége, függetlenül attól, hogy Könyvelőiroda Pécs minden rendelkezésére álló eszközzel (élőszó, felhívás a honlapon, hírlevél, levél, stb.) ennek a kötelezettségnek végrehajtására a figyelmet időben felhívja.
7./ Könyvelőiroda Pécs a kapott anyagot véleményezi, gazdasági-pénzügyi véleményt mond a gazdálkodás folyamatának hatékonnyá tétele érdekében – még a könyvelési folyamat megkezdése előtt -, kitérve a lehetséges hatások prognosztizálására is.
Könyvelőiroda Pécs ezen munkavégzés érdekében a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ kijelölt munkavállalóit szakmailag irányíthatja, de túlmunkát csak Könyvelőiroda Pécs terhére rendelhet el.
8./ A 6./ pontban körülírt prognosztizálást követően, de egyáltalán a teljes együttműködés során, a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ döntéseit köteles Könyvelőiroda Pécs tudomásul venni, akkor is, ha látható, hogy a döntés valamilyen okból hibás is lehet, kivéve a nyilvánvaló jogszabály-sértés esetét.
VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ tudomásul veszi, és tiszteletben tartja, hogy Könyvelőiroda Pécs mindig a hatályos szabályok szerint jár el, nem nyújt segítséget semmi törvénytelenséghez, mindössze a lehetséges variációk közti választási lehetőséget nyújtja VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ-nak.
9./ Könyvelőiroda Pécs garanciát ad arra nézve, hogy a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ által szolgáltatott adatokat határidőre, és előírás szerint, legjobb tudása szerint feldolgozza.
10./ VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ az elvégzendő munkáért Könyvelőiroda Pécs-nek az 1. sz. mellékletben rögzített díjat tartozik megfizetni.
10.1/ Felek jelen szerződés keretében a 2007. évi CXXVII. törvény (áfa törvény) 58/A. § szerinti határozott idejű elszámolásban állapodnak meg, melynek időtartama a szerződés hatálya alatt a tárgyév első napjától (átvett, vagy új vállalkozás esetén a szolgáltatásnyújtás első napjától) a tárgyév utolsó napjáig terjedő időszak.
A számla megküldése elektronikus formában (PDF-dokumentumban) történik, annak ismeretében is, hogy az elektronikus levelezés legalább annyira tekinthető biztonságosnak, mint a közönséges postai küldeményként történő levelezés.
10.2/ VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ kötelezettséget vállal, hogy a 10.1./ pontban említett díjtételeket tárgyhó 10-ig megfizeti, függetlenül attól, hogy VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ az esedékes számlát ezen időig kézhez kapta-e.
Tíz munkanapot meghaladó késedelem esetén Könyvelőiroda Pécs a szerződéstől ? súlyos szerződésszegés miatt ? azonnali hatállyal elállhat, a munkákat és bizonylatokat teljes számlakiegyenlítésig nem köteles átadni, az ebből származó esetleges károkat és következményeket VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ kifejezetten magára vállalja.
Könyvelőiroda Pécs a szerződés szerinti fizetési határidő (tárgyhó 10-e) lejártát követő harmincadik munkanapot követően az adott összeggel egyező mértékű “azonnali beszedési megbízás”-t nyújthat be a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ számlavezető bankjánál, melyhez VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ jelen szerződés hatálya alatt feltétlen és visszavonhatatlan hozzájárulását adja.
11./ VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ első alkalommal jelen szerződés megkötésének határidejét követő öt naptári napon belül fizeti meg Könyvelőiroda Pécs-nek a megállapodás szerinti díjtételeket.
Felek a díjtételeket kölcsönös megegyezéssel évente egy alkalommal – legkésőbb március hónapig – újratárgyalják. A KSH-ipari árindexváltozást automatikusan alkalmazzák a felek – mint minimum díjváltozást -, de ettől kölcsönös megegyezéssel (pl. szerződésmódosítás, szóbeli közlés, számla (fizetési emlékeztető) befogadása, stb.) eltérhetnek. A számla (fizetési emlékeztető) befogadása kifejezetten a módosítási szándék elfogadását jelenti. Befogadás alatt felek egybehangzóan azt értik, ha a fizetési emlékeztetőn szereplő összeget VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ részére a tárgyévben legalább egy alkalommal megfizeti.
12./ VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ, vagy Könyvelőiroda Pécs jelen szerződést indoklás nélkül, kizárólag írásban, az alábbi felmondási idők figyelembevételével, bármikor felmondhatják egymás felé:
a./ VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ a tárgyhót követő hó utolsó napjára, legkésőbb a tárgyhó harmadik munkanapjáig (példaszerűen: ha a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ a szerződést május harmadik munkanapjáig -írásban – felmondja, akkor a felmondás a tárgyhót (májust) követő hó (június) utolsó napján (június 30.) lép hatályba, vagyis a díjtételeket eddig a határidőig kell megfizetni, függetlenül attól, hogy a könyvelést addig az időpontig elviszik, vagy nem. Ez esetben Könyvelőiroda Pécs-nek a könyvelési anyagot április utolsó napjáig terjedően kell feldolgozni.)
b./ Könyvelőiroda Pécs a tárgyhó utolsó napjára, legkésőbb a tárgyhó harmadik munkanapjáig. (példaszerűen: ha Könyvelőiroda Pécs a szerződést május harmadik munkanapján írásban felmondja, akkor a felmondás a tárgyhó utolsó napján (május 31.) lép hatályba, vagyis az új könyvelő június 01-től fog könyvelni, a könyvelési anyagot május utolsó napjáig terjedően kell feldolgoznia.)
Rendes felmondás esetén Könyvelőiroda Pécs köteles az utolsó fizetett havi anyagig feldolgozott, rendezett állapotban, jegyzőkönyvben, VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ-nak, vagy teljes bizonyító erejű okirattal – korlátozás nélküli teljes nyilatkozattételre is jogosított – meghatalmazott megbízottjának átadni. A további feldolgozást Könyvelőiroda Pécs a díj és egyéb költségek maradéktalan megfizetése esetén köteles csak megkezdeni, illetve elvégezni.
Szerződő felek az előző bekezdésben foglaltakat az egységes értelmezés érdekében példaszerűen az alábbiakban foglalják össze: Egy vállalkozás folyamatosan végezteti könyvelését. Egy idő után nem fizeti a könyvelési díjakat, de hozza a bizonylatokat, vagy nem hozza, de a könyvelés fizetési emlékeztetőit (számláit) sem utasítja vissza. Felhívás ellenére sem fizet a könyvelésért, ezért rendkívüli, vagy rendes módon a szerződés felmondásra kerül. A felmondási idő végéig járó összes díjat a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ tartozik megfizetni Könyvelőiroda Pécs–nek (az elvégzett munkáért, részmunkáért, a tárfoglalásért, a rendelkezésre állásért, mert ez idő alatt más ügyfelet nem tudott fogadni, stb), aki csak a felmondásig részére átadott anyagot köteles feldolgozni, és átadásra előkészíteni. Könyvelőiroda Pécs nem köteles az anyagot feldolgozni és átadni, ha a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ a felmondási idő napjáig nem egyenlíti ki teljes tartozását. Könyvelőiroda Pécs-nek az utólagos feldolgozásra legalább annyi ideje van, amennyi a hátralékos napok száma volt a felmondásig, amennyiben a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ a díjat mégis kiegyenlítené utólag.
Könyvelőiroda Pécs a felmondás utolsó napját követő harminc naptári napig áll rendelkezésére VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ-nak, a szakmai szokásoknak megfelelő tájékoztatás céljából, a harmincadik nap után, vagy az átlagos szokásokat meghaladó segítségadás esetén Könyvelőiroda Pécs szaktanácsadási díjat jogosult VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ-nak felszámolni, melynek jelenlegi mértéke 10.000,- Ft/megkezdett óra + ÁFA.
Szerződő felek a szokásos tájékoztatás és szokásos segítségnyújtás alatt azt értik, hogy a következő könyvelést végzőnek elmondják, hogy mely tételeket (csoportokat) hova könyveltek, mit jelentenek a rövidítések, milyen nyitó/záró tételek vannak, stb.
Nem tartozik ebbe a körbe pl. a könyvelést továbbvégző szokása szerinti, az előzőtől eltérő záró/nyitó tételek továbbontása, mérlegelemzés, ellenőrzéseken történő részvétel, az Sztv.-ben meghatározott kimutatásokon túli kimutatások, jelentések, magyarázatok készítése, összeállítása, elemzése, ismertetése. Harminc naptári napon túl a szokásos tételek, tájékoztatások, segítségadások is díjazás ellenében történnek ? más megállapodás hiányában.
13./ VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ-nak jelen szerződés teljesítése érdekében különösen az alábbiakat kell szolgáltatnia, illetve biztosítania és teljesítenie:
a./ Könyvelési rendszerhez:
Számlák, bizonylatok, szerződések, megállapodások, bankkivonatok, beszerzések, kiadások, felhasználások, vásárlások bizonylatainak összegyűjtése, csoportosítása, előrendezése a kialakított szisztéma szerint.
Pénztárkönyv, bevételi és kiadási pénztárbizonylatok naprakész, szabályos vezetése. Szállítólevelek, kész-pénzes számlák, nyugták gyűjtése, előrendezése. Szigorú számadású nyomtatványok, egyéb nyilvántartások vezetése, leltárfelvétel és kiértékelése.
b./ Bérelszámolási rendszerhez:
Munkaszerződések elkészítése, adóigazolások, tartozások, TB-kártyák gyűjtése, kezelése, személyi adatok szolgáltatása, letiltások, kedvezmények figyelemmel kísérése, jelenléti ív, szabadság-nyilvántartások, táppénzes iratok rendezése. TB-jelentőlapok kezelése, leadása. Bér-feladások, jövedelmek, kifizetések feladása.
c./ Kiemelt feladatok mindkét rendszerhez:
A gazdasági események bizonylatainak teljes körű és határidőben történő átadása
A könyvvezetést és az adókat érintő, az átadott bizonylatokból nem következő minden egyéb gazdasági eseményírásban – aláírással hitelesített – közlése.
Bevallások, beszámolók és egyéb kötelező adatszolgáltatások határidőben történő aláírása.
A gazdasági év utolsó hónap bevételeinek, költségeinek és ráfordításainak kiszámítása (megbecsülése) felmerülésük jogcíme szerint, amelyek alapulvételével tárgyév társasági-, iparűzési adója, kulturális-, turisztikai-, egészségügyi hozzájárulása, stb. megbízhatóan meghatározható. Az így meghatározott adatok átadásának határideje tárgyév december 05. Ezen adatok közé tartozik minden olyan bevétel, költség és ráfordítás, amely még a tárgyévhez kapcsolódik és Könyvelőiroda Pécs részére feldolgozásra leadott időszakhoz kapcsolódik, de megfelelő bizonylat híján annak nem lehet tudomása arról.
Könyvelőiroda Pécs által átadott kimutatások saját nyilvántartásaival, dokumentumaival, számításaival való egybevetése, ellenőrzése.
Az adóbevallásokon és beszámolási kötelezettségen kívüli adatszolgáltatási kötelezettségek (pl. kötelező statisztika, banki hiteljelentések, stb.) elkészítése.
A személyi jövedelemadó, társasági adó és bevallási, nyilvántartási kötelezettség alá eső adatok átadása, valamint azokban bekövetkezett változások határidőben való közlése Könyvelőiroda Pécs részére.
Az egy éven túl elhasználódó eszközök esetén a beszerzési számlán, szerződésen való feltüntetése, megjelölve annak várható hasznos (elhasználódási) időtartamát. Az ilyen eszközök beszerzésével, azok üzembe helyezéséig felmerült összes költséget (fuvar, vám, szerelési, stb.) félreérthetetlen módon a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ-nak kell megjelölnie.
A nem idegen kivitelezővel végzett beruházások esetén (az adójogi és aktiválási problémák elkerülése érdekében) Könyvelőiroda Pécs-csel előzetes megbeszélést kezdeményez. A tárgyhoz kapcsolódó számviteli dokumentálás tartalmának megfelelő előkészítése a vállalkozói díj része.
Mindazon adatok beszerzése, gyűjtése, előrendezése a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ feladata, amelyek a gazdálkodásával, tevékenységével, vagy annak dokumentálásával bármiféle kapcsolatban van, vagy lehet, még akkor is, ha ez látszólag vagy ténylegesen közvetlen anyagi-, könyvvezetési-, adózási kihatással nem jár.
14./ A Könyvelőiroda Pécs kötelezettsége különösen:
A VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ által átadott bizonylatok alapján a hatályos magyar számviteli és adótörvényeknek megfelelő nyilvántartások (főkönyvi és analitikus) készítése és vezetése
A bevallások, beszámolók és egyéb különböző számviteli adatszolgáltatások határidőben történő elkészítése, benyújtása
November hó végi fordulónapra vonatkozóan az adóalap (társasági- és iparűzési adó) meghatározásához szükséges adatokat a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ rendelkezésére bocsátja (ismerteti). Ezzel egy tekintet alá esik az email-en megküldött anyag is. A VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ által kiszámításra kerülő adóalap alatt a december hónapra, valamint a még nem könyvelt, de tárgyévet illető árbevételek és bevételek, költségek és ráfordítások különbözetét értjük
A VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ késedelmes anyagleadásából eredő károkért, bírságokért, stb. Könyvelőiroda Pécs–t kifejezetten semmiféle felelősség nem terheli.
A VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ szokásos tevékenységével összefüggő gazdasági tanácsadás
A szolgáltatási díj tartalmazza az adóhatósággal, egészség- és nyugdíjbiztosítás hatóságaival történő egyeztetéssel és ellenőrzéssel kapcsolatos képviseletet is.
VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ részére időszakonként, a vállalkozás méretének, sajátosságainak megfelelő időközben, nyers adatokat, részadatokat szolgáltat a (z)
– beruházásokról és aktiválásokról,
– beszerzésekről és értékesítésekről,
– pénztári kimutatásról,
– eredmény (halmozott) kimutatásról.
– vevők, szállítók állományáról
– valamint egyéb, a vállalkozás szempontjából kiemelt, vagy szükséges adatokról.
Amennyiben VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ az adott kimutatásokkal egyeztetés, vagy más alkalmas, általa elvégzett ellenőrzés alapján eltérést tapasztal, azt 5 naptári napon belül írásban közli Könyvelőiroda Pécs?csel. A közlési határidő elmulasztása az adatszolgáltatás elfogadását és egyezőségét jelenti.
Az adatszolgáltatást Könyvelőiroda Pécs email-en teszi meg, a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ által megadott email címre. Papíralapon Könyvelőiroda Pécs adatot nem szolgáltat – kivétel, mikor jogszabály írja elő, vagy az Ügyfél múlhatatlan érdeke (pl. hitelkérelem, pályázat melléklete).
15./Könyvelőiroda Pécs a Hatósági vizsgálatok során VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ rendelkezésére áll, és VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ számára közvetlen, díjmentes segítséget ad, illetve a hatáskörébe tartozó dolgokról, VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ írásbeli utasítására, nyilatkozik, VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ-val egyeztetett adatokat szolgáltat.
16./ Könyvelőiroda Pécs garanciát nyújt arra vonatkozóan, hogy a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ-val kapcsolatos valamennyi tudomására jutott tényt és adatot bizalmasan kezel, arról harmadik személynek semmiféle felvilágosítást nem ad, kizárólag VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ kifejezett, írásbeli utasítására, akkor is csak VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ jogosult képviselője, tulajdonosa(i) felé.
17./ A szerződés körébe nem tartozik különösen:
A számviteli politika, a számlarend, a szabályzatok elkészítése, karbantartása,
A meglévő szabályzatok karbantartása, új szabályzatok megalkotása,
A VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ telephelyén történő munkavégzés,
Hitelkérelmek, pályázatok, beruházási tervek, gazdaságossági számítások stb. elkészítése,
KSH adatszolgáltatások, adatgyűjtések elkészítése, adatszolgáltatások
A VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ adminisztrációjának elkészítése (pl. számlázás, vevő-szállító nyilvántartások egyeztetése a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ vevőivel, szállítóival, stb.)
A kapott adatok jogszerűségének, szabályszerűségének, megbízhatóságának biztosítása,
Könyvvizsgálat, adószakértés, adótervezés
Felmondáskor mérleg/zárlat készítése
A feldolgozott anyagok egy éven túli tárolása (irattározása)
A szerződés körébe nem tartozó tevékenységeket, eseti megállapodás alapján, Könyvelőiroda Pécs elvégez, vagy elvégeztet, kizárólag írásban kötött, külön megállapodás és díjazás alapján.
18./ Szerződő felek megállapodnak, hogy Könyvelőiroda Pécs- saját döntése szerint ? egyes munkafolyamatokat, munkafázisokat, vagy akár a teljes vállalását, alvállalkozó(k)nak, vállalkozó(k)nak kiadhatja, ez azonban jelen szerződésben foglalt díj-, vagy egyéb kötelezettséget nem befolyásol, az erkölcsi felelősséget viszont fokozza.
Szerződő felek kifejezetten megállapodnak abban, hogy a hatóságok felé szükséges bevallások, adatszolgáltatások során Könyvelőiroda Pécs (vagy alvállalkozója, vállalkozója) alkalmazottja, megbízottja útján, a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ nevében, képviseletében cégszerű aláírást alkalmazhat (vagyis az ügyek meghatározott csoportjában Könyvelőiroda Pécs cégképviseleti joggal rendelkezik, méghozzá mindig abban az ügyben, mely során a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ-nak bevallási, adatszolgáltatási, nyilatkozattételi, stb. kötelezettsége van, és ez a kötelezettség szorosan kapcsolódik a számviteli szolgáltatásokhoz; különösen: adóbevallások, SZJA adatszolgáltatások, ONYF adatszolgáltatások, OEP bevallások-adatszolgáltatások, stb.
Harmadik fél bevonása esetén, egyes részfolyamatokat a harmadik fél közvetlenül kiszámlázhat, erre az esetre is jelen megállapodásban foglaltak az irányadók (díjazás, munkavégzés, határidők, felmondás, stb.).
Harmadik fél bevonása esetén új szerződést nem kell kötni, erről a tényről feleknek csak tájékoztatni kell egymást.
19./ Kifejezetten szerződésszerű teljesítésnek minősül az az eset és időszak is, amikor a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ a szerződést nem mondja fel, anyagot, bizonylatot nem ad át, ugyanakkor az időszaki kötelezettségeit (pl. nullás bevallás) Könyvelőiroda Pécs a nevében teljesíti, előkészíti (rendelkezésre állás).
20./ VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ kifejezett hozzájárulását adja, hogy a szerződésben ráháruló kötelezettségek részbeni, vagy teljes nem teljesítése miatt Könyvelőiroda Pécs a további teljesítést akár részben, akár egészben megtagadja, a kapott- és keletkezett irat-, dokumentum-, bizonylatanyagot visszatartsa a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ kárára, költségére és kockázatára.
Az irat-visszatartás ezen esete(i) kifejezetten mentesítik Könyvelőiroda Pécs-et mindenféle erkölcsi-, anyagi kártérítés, bírság, felelősség alól, mely jelen szerződés aláírásával VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ határozott és egyértelmű akaratával egyező.
Könyvelőiroda Pécs köteles a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ-t erről írásban értesíteni, a felmerüléstől, vagy e pont alkalmazásától számított húsz munkanapon belül, a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ ismert, hivatalos székhelyére címezve. A könyvelt küldeményként feladott értesítés a feladást követő harmadik naptári nap után kézbesítettnek tekintendő.
21./ Egyéb kikötések:
A teljesítés közvetített szolgáltatás(oka)t tartalmaz(hat).
A szerződés 17. pontjában rögzítettek teljesítése csak külön, írásbeli megállapodás szerint történhet.
A megállapodástól számított harmadik hónap első napjától valamennyi díjtétel automatikusan tizenöt százalékkal emelkedik, amennyiben VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ nem rendelkezik olyan email címmel, ahol vele írásban kapcsolatot lehet tartani.
Könyvelőiroda Pécs jelenleg hitelkérelmek, pályázatok, beruházás-előkészítő számítások, külföldi áfa visszatérítés és ezekkel rokonjellegű számítások, adatlap-kitöltések elkészítését nem vállalja.
22./ Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésben felek a Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvében és az egyéb vonatkozó jogszabályokban előírtakat tekintik irányadónak, beleértve a késedelmi kamatokra vonatkozó előírásokat is.
Az esetlegesen felmerülő vitás kérdések rendezésére felek az előzetes egyeztetések szükségességét kötik ki, minimum két alkalommal, írásbeli jegyzőkönyvvel dokumentálva, s csak ezek eredménytelensége esetén fordulhatnak jogorvoslatért.
A jogvita tekintetében szerződő felek a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Választott Bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki, döntését tekintik magukra nézve kötelezőnek.
23./ Jelen szerződés/módosítás határozatlan idejű, felek aláírásával lép hatályba, mellékleté(i)vel együtt. Felek jelen szerződést elolvasás és közös értelmezést követően, egyező akaratuk eredményeként cégaláírásukkal látják el.
Pécs, 2017. …………………….. …..
Könyvelőiroda Pécs VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ
1. sz. melléklet
A KÖNYVVITELI SZOLGÁLTATÁSOK DÍJTÉTELEI
a./ Könyvvitel (könyvelés, bevallások, kapcsolódó nyilvántartások, stb.)
Minimális díjtételek (nettó, azaz áfa nélkül számított díjtételek) [Ft/hó összegektől]
“Normál” | EVA, AM, TM, KATA | |
egyéni vállalkozó | 10.000 | 7.000 |
betéti -, vagy közkereseti társaság | 14.000 | 12.000 |
korlátolt felelősségű társaság | 34.000 | 27.000 |
alapítvány, egyesület, civil társaság | 7.000 | ? |
részvénytársaság | 100.000 | ? |
b./ TB-ügyek (bérszámfejtés, bevallás, adatszolgáltatás, kapcsolódó alapnyilvántartások)
Minimális díjtételek (nettó, azaz áfa nélkül számított díjtételek) [Ft/fő/hó összegektől]
0 – 5 főig | 2.200 |
6 – 10 főig | 2.000 |
11 – 20 főig | 1.800 |
21 – 35 főig | 1.500 |
36 főtől | 1.200 |
Amennyiben a könyvviteli munkákat a Könyvelőiroda Pécs végzi, a tulajdonos(ok)/ügyvezetés és hozzátartozóik részére járó TB díjtételeket nem kell megfizetni, azt a könyvelési díjtétel tartalmazza.
A díjtételek tartalmazzák valamennyi vállalkozó és alkalmazott év végi SZJA bevallását, amennyiben úgy nyilatkoznak, hogy a bevallást a munkáltató (kifizető) készítse el.
Egyéb esetben az SZJA bevallás 7.000,- Ft/fő + áfa-tól, egyedi megállapodás alapján
Egyszerűsített foglalkoztatottak a létszámba nem számítanak bele, számukra az alábbi díjtételek kerülnek alkalmazásra:
havi 5 bejelentésig | díjmentes |
havi 6 bejelentéstől | 500,- Ft/fő/bejelentés + áfa |
Egy bejelentésnek minősül egy foglalkoztatott, egybefüggő foglalkoztatási napok számától független, egy alkalommal történő bejelentése
c./ Zárómérleg készítés: az éves könyvviteli és TB-ügyek egy havi összegének megfelelő átlaga + ÁFA
[Az év során a VÁLLALKOZÓ/VÁLLALKOZÁS által fizetendő könyvviteli és TB-ügyek teljes összegét 12-vel kell elosztani; ebben az értelemben ezt nevezzük átlagnak.]
Könyvvizsgálatra kötelezett, vagy saját döntés alapján könyvvizsgálatot választó VÁLLALKOZÓ/VÁLLALKOZÁS esetén a zárómérleg készítésének díjtétele kettő havi átlag + áfa összegű.
d./ Nyitási munkák, nyitómérlegek: estei megállapodás szerint, általában további egyhavi díjtétel (csak az indulás évében)
e./ Évközi mérleg, köztes mérleg, eredménykimutatás alkalmanként egy havi szerződési alapdíj-tételnek felel meg. A főkönyvi kivonat díjmentes; hitelfelvételhez, végelszámoláshoz, előtársaság, kérelem, stb. Átadás más könyvelőnek díjtétele a c./ pontban rögzített díjtétellel egyezik, a felmondási díjtételen felül.
f./ Nyomtatványátalány 6.000,- Ft + ÁFA/év (a dossziétól az utalásig), könyvvizsgálatos vállalkozás esetén 12.000,- Ft + ÁFA/év.
g./ Számviteli szabályzatok elkészítése 60.000,- Ft- + ÁFA-tól/alapszabályzat (Sztv. szerinti kötelező szabályzatok)
h./ Iratőrzés 12.000,- Ft + áfa /év/évfolyam
i./ KSH adatszolgáltatás (nem szakmai) 1.000,- Ft/adatszolgáltatás
j./ Széchenyi kártya, hiteligénylés stb. (a szakmai rész kivételével) alkalmanként egy havi díjtétel
VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ a továbbiakban a tárgyhó tizedikéig havonta ……,- Ft + ÁFA = ……….,- Ft összeget tartozik Könyvelőiroda Pécs-nek megfizetni (a./ pontban foglaltak ellenértéke)
A b./ pontban foglaltak. díja tárgynegyedévet követő hó 10-ig, a c./ pont díja a VÁLLALKOZÁS/VÁLLALKOZÓ szerződéskötéskori választása szerint vagy a tárgyévet követő év január 10-ig a teljes díjtételt, vagy havonta, a tárgyhavanként 10-ig az éves díjtétel 1/12-ét, a d./ pontban foglalt díjtételt a szerződéskötést követő 5 (öt) naptári napon belül, az e./ pontban foglaltak díja a munka elrendelésekor, az f./ pontban foglaltak ellenértéke a tárgyév január 10-ig , a g./ pontban foglaltak ellenértéke a munka elrendelésekor, a h./ pontban foglaltak ellenértéke a tárgyévi zárást (május 31.) követő második hó első napjáig (július 01.) esedékes. A tárgyévet megelőző év anyagának tárolása díjmentes.
Egyéb szolgáltatások (igénybevétel esetén, havi számlához hozzáírva):
E-mail cím biztosítása: ingyenes (va*********@ko**********.hu formájú)
Tárhely biztosítása:
a.) 10 GB web, 15 GB email PHP, MySQL, 1 ajándék domain, korlátlan számú email fiók, IMAP, POP3, SMTP a levelezéshez, 1GBit/sec sebesség a weboldal kiszolgálásban 17.000,- Ft + áfa / év
b.) 12 GB web, 24 GB email PHP, MySQL, 1 ajándék domain, korlátlan számú email fiók, IMAP, POP3, SMTP a levelezéshez, 1GBit/sec sebesség a weboldal kiszolgálásban 22.000,- Ft + áfa / év
Fénymásolás: 90,- Ft + áfa/oldal ( A/4 méretig)
Másolat számítógép-archívumból: 2.500,- Ft /alkalom + áfa
Telefax: 800,- Ft +áfa/oldal (belföld) 3.000,- Ft + áfa /oldal (külföld)
Adóigazolások, cégdokumentumok megkérése: díjmentes alapszolgáltatás (kivéve: eljárási díjak)
Web-oldalunkon ajánló (link): díjmentes (beleértve a megküldött ajánló beillesztését is)
Útnyilvántartó program (külön igény esetén): díjmentes
Weblap-telepítés, beüzemelés (WordPress alapon): 12.000,- Ft + áfa/alkalomtól
Webáruház-telepítés, beüzemelés (WordPress-bővítménnyel) 59.000,- Ft + áfa/alkalomtól
Weboldal-karbantartás, üzemeltetés (általunk készített oldalak): 18.000,- Ft/év + áfa/honlap
Ingatlan értékbecslés: minimálisan 15 % kedvezmény, egyedi megállapodás szerint
Ingatlanközvetítés: minimálisan 25 % kedvezmény, egyedi megállapodás szerint