Cégkapu regisztráció – útmutató segédlet
[print_link] [email_link]
Nagyon leegyszerűsítve a kérdést, a Cégkapu egy olyan központi szolgáltatás, amely’ a Személyes Ügyfélkapu “ikertestvére”, és azt a célt szolgálja, hogy a gazdálkodó szervezetek és a hivatalos szervek az egymás közötti levelezésüket papíralap helyett ezen az elektronikus felületen tegyék meg.
A Cégkapu használata 2018. január 01-től kötelező, 2017. augusztus 31-ig a Cégkapu regisztráció elvégzése kötelező. (2017. december 31-ig a regisztráció büntetés nélkül végezhető el, de nem érdemes az utolsó pillanatra hagyni…)
A Cégkapu regisztráció alapesetben nem túl bonyolult, de a csapata úgy vélte, hogy egy Cégkapu regisztrációs útmutatóval megkönnyíthetjük az Ügyfeleink, és más gazdálkodó szervezetek életét. Javasoljuk, hogy nyomtassák ki ezt az útmutatót, és a siker érdekében gondosan kövessék a képekkel illusztrált lépéseket:
AZ ELŐKÉSZÜLETEK
- Hozzunk létre (vagy kérjük meg az informatikust, vagy a szomszéd Pistikét) egy e-mail címet, amely kizárólag a Cégkapura érkező, onnan küldendő email-ek kezelésére fog szolgálni.
- Javasoljuk, hogy az új email cím a
ce*****@ce*****.hu
, vagy
ce************@gm***.com
legyen. Javasoljuk mindenkinek, hogy csak biztonságos szolgáltatónál regisztráljon/készítsen Cégkapu-emailt, felejtősek a freemail.hu, citromail.hu, hotmail.com, office.com, yahoo.com, és hasonló ingyenes szolgáltatók! - Győződjünk meg a létrehozott cégkapus email működőképességéről, (tesztlevelekkel). Érdemes lehet később a kisebb cégeknél átirányítani az erre a címre érkező küldeményeket a mindennap – csak az általunk használt – email címre. Az email címhez tartozó jelszót úgy óvja mindenki, mint egyszerű lány a szüzességét!!!
- Kerítsük elé, és tegyük magunk elé az alábbi adatokat:
ügyfélkapus felhasználói név
ügyfélkapus jelszó
képviselt szervezet adószáma
cégkapu email címe (az új,
ce*****@ce****.hu
email cím)
CÉGKAPU REGISZTRÁCIÓ MENETE
- Kattintsunk az itt megadott hivatkozásra a Cégkapu regisztráció megkezdése érdekében, vagy írjuk be a kedvenc böngészőnk (Firefox, Google Chrome, Internet Edge, Safari, Opera, stb.) címsorába a https://cegkapu.gov.hu címet, majd nyomjuk le az “Enter” gombot. Ha nem rontottuk el, akkor a Cégkapu regisztráció nyitó oldala fogad bennünket. A Cégkapu regisztrációhoz kattintsunk a jobb felső, “BEJELENTKEZÉS” feliratra.
- A rendszer átirányít bennünket a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) felületre, ahol kiválaszthatjuk, hogy a regisztráció során melyik módszerrel azonosíthatjuk magunkat.
Mivel Ügyfélkapus hozzáféréssel – feltehetően – már rendelkezünk, célszerű az Ügyfélkapu azonosítási módot választani.
Ha a megadott három lehetőség egyikével sem rendelkezik a cégképviseletre jogosult, akkor nincs más hátra; irány a legközelebbi Kormányablak, ahol egy kb. 15 perces procedúrával hozzá lehet jutni a megfelelő azonosítási adathoz (Ügyfélkapu regisztráció), majd lehet folytatni a Cégkapu regisztrációt.
- A következő lépésben a rendszer visszairányít a Cégkapu regisztrációs felületére, ahol először el kell fogadni az Általános szerződési feltételeket egy kattintással, majd a “Cégjegyzékben szereplő gazdálkodó szervezet” feliratra kell kattintani. (Most egyéb, különleges esetekre, mint pl. több képviselő, vagy civil szervezet, stb. nem térünk ki külön, de a jelen útmutató leírásának analógiájára azok a műveletek is könnyedén elvégezhetőek.)
- Az előjövő, új képernyőn már nagyon oda kell figyelni, hiszen itt történik meg a tényleges regisztráció:
itt kell bejelölni, hogy a cégképviseletre jogosultak vagyunk,
itt adjuk meg a hozzájárulást, hogy a cégképviselet jogosultságának ellenőrzésére,
itt kell megadni a képviselt cég adószámát,
itt kell megadni (kétszer beírni) az előkészületek során létrehozott cégkapus email címet, majd, ha mindent rendben találtunk,
itt kell elvégezni a tényleges regisztrációt. - A rgisztrációs eljárás következő lépéseként a rendszer a cégkapumegbízott személy adatait mutatja (alapesetben, ez saját magunkkal egyezik meg, nagyobb cégek esetében célszerű egy előre meghatározott szabályzat szerinti adatokat megadni.)
A cégkapumegbízott nem más, mint ennek a speciális tárhelynek az adminisztratív kezelője, a működtetés felelőse.
Ugyanezen a felületen mégegyszer ellenőrizhető, hogy egészen biztosan jó cégkapu email címet adtunk meg, továbbá itt történik meg a cégkapu email címének a Rendelkezési Nyilvántartás (RNY) rendszerbe történő bejegyzésének jóváhagyása is.
- A rendszer a továbbiakban közli, hogy a sikeres regisztráció megtörtént, és megadja a rendszer-azonosító számot.
Igaz, hogy pár másodpercen belül a sikeres regisztrációról megérkezik a cégkapus email címre az értesítés, de nem árt, ha a kilépés előtt a “Visszaigazolás letöltése” feliratra kattintva eltároljuk magunknak ezt a visszaigazolást, és jól eltesszük a cég fontos iratai közé.
- Bár egy kicsit csalafintán helyezték el a “Kijelentkezés” lehetőségét, de a képre pillantva, követve a képen látható utasításokat, máris elhagyhatjuk a fedélzetet – a regisztrációs folyamat végére értünk.
Szívből reméljük, hogy ez a kis képes Cégkapu regisztráció útmutató segédlet sokaknak segít ebben az egyszerűnek tűnő, de valójában nagyon felelősségteljes regisztrációs folyamatban!
Ha valahol elakadt, vagy a rendszer hibát jelez, lépjen ki, majd 5-10 perc múlva ismételje meg a műveleteket, ha teljesen tanácstalan, forduljon könyvelőjéhez; egy jól felkészült könyvelő biztosan tud segíteni!