e-Ügyintézés
-
Útmutató, segédlet
Partnerek, ügyfelek ellenőrzése a Cégbíróság digitális nyilvántartásából
A múltban (joggal) panaszkodtak a vállalkozók, hogy milyen módon ellenőrizzék a partnereiket egy-egy szerződés, vagy rázósabbnak ígérkező megállapodás aláírása előtt, hiszen nem rendelkeztek olyan lehetőségekkel, mint az őket ellenőrző hatóságok, és időnként egy-egy nagyobb ellenőrzés során, vagy egy bírósági eljárás kapcsán bizony az egekig csaptak a viták; a Hatóság azt mondotta volt, hogy meg kell győződni a partner utolsó adatáról is, míg a vállalkozások azt kérdezték: honnan? hogyan? Ebből a szempontból a digitális közigazgatás is óriási lépéseket tett, és megnyitotta hiteles adattárát az egyszerű vállalkozások előtt. Útmutatónkkal most azt mutatjuk meg, hogy milyen gyorsan juthatunk leendő, vagy jelenlegi Partnerünk közhiteles…
Bővebben » -
Egyéb
Az e-Papír használati útmutató, egyszerű példán keresztül
Az e-Papírba nem az e-Cigarettát sodorjuk, de még csak nem is az e-WC-ben használjuk, hanem úgy tekintünk rá, mint a fák megmentőjére, a bürokrácia elleni harc egyik fegyverére, az ügyeink intézésére szolgáló elektronikus Sancho Panzára, a hűséges segítőre és fegyverhordozóra, az e-Ügyintézés gráljára. 😀 Az e-Papír egy ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton összeköti az Ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel. Azt érzékeljük a környezetünkben, hogy most szinte egyszerre szakadt ránk a digitális égbolt, és nagyon sokan nem tudnak mit kezdeni azzal a helyzettel, hogy a gazdasági életben szinte mindenhez elektronikus felületeket kötelező használni. Nézzük a…
Bővebben » -
Adózás rendje
Áfabevallás áfahatár, cégkapu 2018, NAV online számlázás
Csak röviden, lassan mondjuk, hogy mindenki megértse… 🙂 Eredetileg 2017. július 01-től az eddigi 1 millió Ft helyett 100ezer Ft-ot elérő áfa esetén a számlát szerepeltetni kellett volna a 1765 bevallás M lapjain. A 2017. évi LXXVII. törvény 231. §-ával ez módosult, és csak 2018. július 1-től lép hatályba ez a rendelkezés. Az e-ügyintézési törvény 2018. január 1-jétől teszi kötelezővé az elektronikus ügyintézést a gazdálkodó szervezetek számára, amely a központi szolgáltató által nyújtott Cégkapu szolgáltatással teljesíthető a legegyszerűbben. Az Ügyfélkapuhoz hasonló Cégkapun keresztül a cégek, alapítványok, gazdálkodó szervezetek online tartják majd a kapcsolatot a hivatalokkal, dokumentumokat küldhetnek, fogadhatnak, így személyes…
Bővebben » -
Közigazgatás
e-Ügyintézés egyéni vállalkozóknak
A milliárdokért elkészített elektronikus kormányzati portálok, elképzelésem szerint azért jöttek létre, hogy megkönnyítsék az előzőleg körülményes, lassú hatósági ügyintézést. Tévedtem! Az egyéni vállalkozói igazolvány telephely megszűnés miatti módosítása, cseréje a következőképpen zajlik: Az Ügyfélkapun keresztül meg próbáltam elintézni a dolgot. Bármit tettem, a pécsi okmányiroda időpont-foglalási linkjére irányított a rendszer, ahol 4 hétre egy adott napon 14-16 óráig jelzett szabad időpontot, ezért bementem az okmányirodába, remélve talán személyesen előbbre jutok. Tudva, hogy 15 napon belül be kell jelentenem a változást. A recepción megtudtam, valamit rosszul csinálok, mivel nem használom nap mint nap az ügyfélkaput, ez elfogadható magyarázat lett volna. Azonban…
Bővebben »