e-Ügyintézés

  • Egyéb
    Photo of Az e-Papír használati útmutató, egyszerű példán keresztül

    Az e-Papír használati útmutató, egyszerű példán keresztül

    Az e-Papírba nem az e-Cigarettát sodorjuk, de még csak nem is az e-WC-ben használjuk, hanem úgy tekintünk rá, mint a fák megmentőjére, a bürokrácia elleni harc egyik fegyverére, az ügyeink intézésére szolgáló elektronikus Sancho Panzára, a hűséges segítőre és fegyverhordozóra, az e-Ügyintézés gráljára. 😀 Az e-Papír egy ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton összeköti az Ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel. Azt érzékeljük a környezetünkben, hogy most szinte egyszerre szakadt ránk a digitális égbolt, és nagyon sokan nem tudnak mit kezdeni azzal a helyzettel, hogy a gazdasági életben szinte mindenhez elektronikus felületeket kötelező használni. Nézzük a…

    Bővebben »
  • Adózás rendje
    Photo of Áfabevallás áfahatár, cégkapu 2018, NAV online számlázás

    Áfabevallás áfahatár, cégkapu 2018, NAV online számlázás

    Csak röviden, lassan mondjuk, hogy mindenki megértse… 🙂 Eredetileg 2017. július 01-től az eddigi 1 millió Ft helyett 100ezer Ft-ot elérő áfa esetén a számlát szerepeltetni kellett volna a 1765 bevallás M lapjain. A 2017. évi LXXVII. törvény 231. §-ával ez módosult, és csak 2018. július 1-től lép hatályba ez a rendelkezés. Az e-ügyintézési törvény 2018. január 1-jétől teszi kötelezővé az elektronikus ügyintézést a gazdálkodó szervezetek számára, amely a központi szolgáltató által nyújtott Cégkapu szolgáltatással teljesíthető a legegyszerűbben. Az Ügyfélkapuhoz hasonló Cégkapun keresztül a cégek, alapítványok, gazdálkodó szervezetek online tartják majd a kapcsolatot a hivatalokkal, dokumentumokat küldhetnek, fogadhatnak, így személyes…

    Bővebben »
  • e-Ügyintézés egyéni vállalkozóknak

    A milliárdokért elkészített elektronikus kormányzati portálok, elképzelésem szerint azért jöttek létre, hogy megkönnyítsék az előzőleg körülményes, lassú hatósági ügyintézést. Tévedtem! Az egyéni vállalkozói igazolvány telephely megszűnés miatti módosítása, cseréje a következőképpen zajlik: Az Ügyfélkapun keresztül meg próbáltam elintézni a dolgot. Bármit tettem, a pécsi okmányiroda időpont-foglalási linkjére irányított a rendszer, ahol 4 hétre egy adott napon 14-16 óráig jelzett szabad időpontot, ezért bementem az okmányirodába, remélve talán személyesen előbbre jutok. Tudva, hogy 15 napon belül be kell jelentenem a változást. A recepción megtudtam, valamit rosszul csinálok, mivel nem használom nap mint nap az ügyfélkaput, ez elfogadható magyarázat lett volna. Azonban…

    Bővebben »
"Vissza a tetejére" gomb

Ez a weboldal a megfelelő működés, és a felhasználói kényelem érdekében, más oldalakhoz hasonlóan, websütiket (cookies) használ.

Kérjük, hagyja jóvá, hogy elfogadja a követő sütiket. Amennyiben elutasítja a követést, úgy ön továbbfolytathatja a honlapon történő böngészést anélkül, hogy a weboldalunk bármilyen adatot továbbítana harmadik szolgáltató felé.