NAV

  • Általános forgalmi adó
    Photo of Alanyi adómentesség 2018-2019 átmenet szabálya

    Alanyi adómentesség 2018-2019 átmenet szabálya

    Frissítés (2018.11.26.): Írásunk közzétételét követően Ruszin Zsolt úr, az MKOE (Magyar Könyvelők Országos Egyesülete) alelnöke 2 fontos észrevételt tett, amelyeket tartalmilag beillesztettünk a cikkünkbe. Köszönjük szépen a kiegészítést! “Alanyi adómentesség értékhatára 12.000.000,- Ft 2019-től” kürtöltük széjjel 2018. október elején, amikor az MTI közzétette: “…akár már jövőre négymillió forinttal 12 millió forintra emelkedhet az általános forgalmi adót (áfa) érintő mentesség felső összeghatára a legkisebb vállalkozásoknál.” Ugyancsak az elsők között tudattuk, hogy a Kormány a T/2931 számon benyújtotta a változtatásról szóló javaslatát, és nincs abban sem meglepetés, hogy a Magyar Közlöny 184. számának megjelenéséről, amellyel az eredeti hír igazzá vált, a megjelenés…

    Bővebben »
  • Cégügyek
    Photo of Ügykezelő hozzáadása a Cégkapuhoz (segédlet)

    Ügykezelő hozzáadása a Cégkapuhoz (segédlet)

    2019. január 01-től a NAV is belép azon szervezetek sorába, amelyek a hivatalos ügyeket a Cégkapu szolgáltatáson keresztül köteles végezni. Emlékeztetőül: A gazdálkodó és egyéb szervezetek számára 2018. január 01-től kötelező a Cégkapu használata. 2017. augusztus 31-ig volt kötelező a Cégkapun történő regisztráció, továbbá – az illetékesek hivatalos tájékoztatása szerint – a hivatalos és kötelező használatig, 2018. január 01-ig történő regisztrációt az augusztusi időpontot követően nem büntetik. A Cégkapu segítségével kettévált a Személyi Ügyfélkapu, és a cégek “hivatalos Ügyfélkapuja”; a hivatalok a Cégkapun leveleznek az érdekeltekkel, sokkal kevesebb papírra van szükség, az idézések, végzések, határozatok, jegyzőkönyvek, kérelmek, stb. a Cégkapura…

    Bővebben »
  • Adózás rendje
    Photo of KATA bevétel bejelentése 1 millió forint felett

    KATA bevétel bejelentése 1 millió forint felett

    [print_link] [email_link] Nem tudjuk, ki hogyan van, amikor fogorvoshoz megy ecsetelésre, mi akkor már szédelgünk, mint a gólyaizé a levegőben, a vérnyomásunk az egekben, a lélegzetünk akadozó, és amikor a székbe ülünk, a pulzusunk megötszöröződik, orrot kell fújnunk, zsibbad a nyakunk, nehezen nyitjuk ki a szánkat. Ha kikandikál a postaládából egy levél sarka, amiből csak annyit látunk, hogy NAV, akkor a többség hasonló tüneteket produkál, mintha fogorvoshoz kellene mennie. Több mint 25 éve könyvelünk, de bizton állíthatjuk, hogy nem kell beretyetyézni… 🙂 A katás vállalkozónak a kata bevallás benyújtásával egyidejűleg be kell jelentenie az adóhatóság számára (2017-ben ennek február 27.…

    Bővebben »
  • NAV közlemény: online pénztárgépek célirányos ellenőrzés 2013.

    Az átállással érintett vállalkozói kör eddig több mint 120 ezer új típusú pénztárgépet rendelt meg a forgalmazók adatszolgáltatása alapján. A megrendelések száma elmarad az adóhatóság által kiadott regisztrációs kódok számától, ezért a NAV célirányos ellenőrzést indít azoknál a vállalkozásoknál, amelyeknél hiányosságot tapasztal. Azok az adózók, akik nem teljesítették az átállás érdekében előírt kötelezettségeiket mulasztási bírságra, súlyosabb esetben üzletbezárásra is számíthatnak. A pénztárgép-forgalmazóknak a 2013. november 16. előtt felvett, online pénztárgépre szóló megrendelésekről 2013. december 2-ig adatot kellett szolgáltatniuk a NAV-nak a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek üzemeltetésének, szervizelésének egyes, az adóügyi ellenőrző egységgel rendelkező pénztárgépekre való átállást elősegítő szabályokról szóló NGM rendelet…

    Bővebben »
  • A Nemzeti Adó- és Vámhivatal közleménye az online adatkapcsolatra képes, adóügyi ellenőrző egységgel rendelkező pénztárgépekre történő átállással kapcsolatos, egyes átmeneti szabályokról

    A nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek üzemeltetésének, szervizelésének egyes, az adóügyi ellenőrző egységgel rendelkező pénztárgépekre való átállást elősegítő szabályokról szóló 50/2013. (XI. 15.) NGM rendeletben foglalt előírások teljesítésének elősegítése érdekében a NAV az alábbiakban foglalja össze az online pénztárgépekre történő átállással kapcsolatos teendőket. 1. A pénztárgép használatára kötelezett adóalany a 50/2013. (XI. 15.) NGM rendelet hatálybalépését, vagyis 2013. november 16-át követően az alábbi feltételek fennállása esetén üzemeltethet elektronikus naplóval nem rendelkező hagyományos pénztárgépet: a) az adózónak rendelkeznie kell érvényes forgalmazási engedéllyel rendelkező és ténylegesen forgalomba hozható pénztárgépre vonatkozó, a forgalmazó által visszaigazolt szerződéssel, megrendeléssel, vagy b) amennyiben az érvényes forgalmazási engedéllyel rendelkező…

    Bővebben »
  • NAV közlemény az online pénztárgépekre történő átállásról – 2013-08-16

    Tegnap, a késő esti órákban, az online pénztárgépekkel kapcsolatban egy rendkívül fontos közlemény került fel a NAV honlapjára: Az online pénztárgépet minden kereskedő ráér megrendelni, a hagyományos pénztárgépek december 31-ig használhatók. A pénztárgépátállás első ütemének határideje változatlanul augusztus 31., ám az új ütemezés szerint az adóalanyoknak addig csak regisztrálniuk kell a NAV-nál vagy az ügyfélkapun, s egy üzembe helyezési kódot kell kérniük. A továbbiakban szó szerint közzétesszük a NAV közleményét: Közeleg az online pénztárgépekre való átállás első ütemének határideje, ezért kérjük az érintetteket, hogy kövessék nyomon, milyen teendőik vannak az átállással kapcsolatban. 1. Az online pénztárgépekre való átállás első ütemének…

    Bővebben »
  • Tájékoztató Pécsett, Komlón, Siklóson az online pénztárgépekről a Kamara szervezésében

    A módosított határidő szerint augusztus 31-ig kell lecserélni az elektronikus naplóval nem rendelkező pénztárgépeket. A vállalkozók ezzel kapcsolatos teendőiről ad tájékoztatást a NAV képviselője a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamarában 2013. augusztus 13. (kedd) 13.00-15.30-ig. Helyszín: Pécs, Kereskedelmi Központ, Majorossy I. u. 36. (Zsolnay terem) Program:  13:00-13:30 Regisztráció  13:30-15:00 Tájékoztató az online pénztárgépek bevezetéséről Burgmann György, osztályvezető Nemzeti Adó- és Vámhivatal Baranya Megyei Adóigazgatóság    15:00-15:30 Tájékoztató az online pénztárgépek beszerzésének finanszírozási lehetőségeiről Weller János, területfejlesztési osztályvezető Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara   A rendezvény a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara tagjai és a regisztrált vállalkozások számára ingyenes. Az előadások után lehetőséget biztosítunk…

    Bővebben »
  • Brékó, brékó nyár! – online pénztárgép információk

    Frissítve: 2013.08.01. Mindamellett, hogy változatlanul, csupán egyetlen online pénztárgép típus rendelkezik forgalmazási engedéllyel, jelentős erőkkel indultak neki az üzletkötők, hogy minél több megrendelést és előleget gyűjtsenek be a piaci előnyszerzés érdekében.   Szeretnénk felhívni a figyelmet és mindenkit arra biztatunk. – függetlenül a későbbi döntésétől – hogy ne kötelezzék el magukat a piacon található egyetlen gép típusnak.  A határidő, 2013. augusztus 31. – ugyan nincs messze, de a magalapozott döntés érdekében célszerű és érdemes megvárni, hogy legyen több fajta pénztárgép a piacon, azaz legyen választási lehetőségük mind ár, mind műszaki tartalom tekintetében! Kánikulai hőrekordok ide, nyaralási időszak oda: vészesen közeleg az idő, amikor minden pénztárgép használatára kötelezett vállalkozásnak…

    Bővebben »
  • Néhány fontos információ az új online típusú pénztárgépekről

    Közismert tény, hogy jelenleg még egyetlen pénztárgép gyártó sem rendelkezik engedélyezett új típusú pénztárgéppel, és azok piaci megjelenéséről sincs konkrét információnk. Ettől függetlenül a jogalkotók már megteremtették a lehetőséget a pénztárgép beszerzésre, valamint a támogatásra vonatkozó igény regisztrációjára. 1. Üzembe helyezési kód igénylése  A NAV honlapján található PTGREG adatlapon meg kell igényelni minden egyes darab új online típusú pénztárgépre az üzembe helyezési kódot, függetlenül attól, hogy jogosult e az 50.000 Ft támogatásra, vagy sem. A PTGREG adatlapot az elektronikus bevallás benyújtására kötelezettek (üzemeltetők) elektronikusan kötelesek benyújtani, egyéb esetben az adatlap papír alapon is benyújtható az illetékes alsó fokú állami adóhatósághoz.…

    Bővebben »
  • Elektronikus számla és könyvelése 2011-ben

    Figyelem! Egy elektronikus levélben (emailben) kapott PDF-formátumú számla nem elektronikus számla! Az elektronikus úton kibocsátott számlát legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással és minősített szolgáltató által kibocsátott időbélyegzővel kell ellátni, vagy az elektronikus adatcsererendszerben (EDI) elektronikus adatként kell létrehozni és továbbítani. Igencsak helyeselni lehet és kell azt a törekvést, hogy a vállalkozások spórolják meg a számlázási költségeket (postabélyeg, papír, nyomtató és nyomtatópatron), gyorsítsák fel számlaforgalmukat (postai úton 2-5 nap helyett 1-2 perc), védjük környezetünket (esőerdők a papírokhoz, nyomtatók ózon- és zajterhelése). Egy könyvelőirodában azonban nem kis gondot jelent a pár tucat Ügyfél számára, ugyancsak pár tucat, különböző helyről érkező számla szabályos…

    Bővebben »
"Vissza a tetejére" gomb
Bezárás

Ez a weboldal a megfelelő működés, és a felhasználói kényelem érdekében, más oldalakhoz hasonlóan, websütiket (cookies) használ.

Kérjük, hagyja jóvá, hogy elfogadja a követő sütiket. Amennyiben elutasítja a követést, úgy ön továbbfolytathatja a honlapon történő böngészést anélkül, hogy a weboldalunk bármilyen adatot továbbítana harmadik szolgáltató felé.