• Általános forgalmi adó
    Lakóingatlan kedvezményes áfa - balatoni lakóingatlan alaprajz illusztráció

    Lakóingatlan kedvezményes áfakulcs feltételeiről

    [print_link] [email_link] Az igaz, hogy már 2016. január 01-től csökkent a lakóingatlanok áfa kulcsa 27 %-ról 5 %-ra, de azt már kevesebben tudják, hogy a jogszabály szerint ez a kedvezmény 2019. december 31-ig él, valamint azt is látni kell, hogy még mindég nem teljesen világos a fejekben, hogy melyek a feltételek, hogy az 5 %-os értékesítés megvalósulhasson. Az elmúlt 2 év tapasztalatai alapján igyekszünk összefoglalni a kedvezményes adókulcs alkalmazásának szabályait, hogy a még hátralévő 2 évben legyen kapaszkodója az építőknek, az építeni szándékozóknak: Az áfa törvény 259. § 12. pontja az alábbiakban határozza meg a lakóingatlan fogalmát: lakás céljára létesített és az ingatlan-nyilvántartásban lakóház vagy lakás megnevezéssel nyilvántartott vagy ilyenként feltüntetésre váró ingatlan. Nem minősül lakóingatlannak a lakás rendeltetésszerű használatához nem szükséges helyiség még akkor sem, ha az a lakóépülettel egybeépült, így különösen: a garázs, a műhely, az üzlet, a gazdasági épület; Ugyanezen törvény 13/A pontja pedig az összes hasznos alapterület fogalmát határozza meg: az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet 1. számú mellékletének 2016. január 1-jén hatályos 34., 46., 46a. és 88. pontjai által meghatározott alapterület; Az áfa törvény 3. sz mellékletének első részében kerültek meghatározásra az 5 %-os adó hatálya alá eső termékek,…

    Többet olvasni...
  • Gondolatkarcok
    KÖNYVELŐZÓNA - A könyvelő költségei 2017

    Drága a könyvelő, vagy meghajszolt emberke?

    Mennyibe kerül a könyvelés egy könyvelőirodában, 2017-ben? Vigyázat! Ez egy szubjektív könyvelőirodai önriport, a helyzet ennél azért rosszabb és jobb – csak nézőpont kérdése… Valljuk be őszintén, hogy nagyon kevés kisvállalkozás végez egészen pontos számítást arról, hogy mennyibe kerül egy vállalkozás indítása, fenntartása, üzemeltetése. Nagyságrendileg megsaccoljuk, aztán zsupsz, be a mély vízbe, és úszunk az árral, az árral szembe, és úszunk keresztbe-hosszába ? reméljük, csak túléljük az egészet. Mi, a számviteli- könyvelési szolgáltatásokat nyújtó szolgáltatók, rendkívüli módon el tudunk csodálkozni azon, amikor a kedves Ügyfelünk közli, köszöni, hogy eddig kiadtuk a szívünket-lelkünket-belünket érte, de talált olyan könyvelőt, aki 5-10ezer forintért megcsinálja a könyvelését. Hogy a búbánatos, kékséges egekbe lehet ennyiért elvállalni a munkát? Tudja a kolléga, hogy mit vállalt? Mivel régóta csípi már a kérdés a csőrünket, összeállítottunk egy kis beszédes kalkulációt ? hátha az Ügyfelek, és a kollégák is elgondolkodnak rajta; mennyibe kerül ma egy könyveltetés. 1. A könyvelő bére: Egy legálisan működő vállalkozásnál legalább egy alkalmazottnak/vállalkozónak rendelkeznie kell a megfelelő szakképzettséggel és hatósági regisztrációval (okleveles mérlegképes könyvelő), akit a vállalkozásnak be kell jelentenie. Többféle módon lehet valaki bejelentett vállalkozó könyvelő, így pl. a.) alkalmazottként b.) egyéni vállalkozóként c.) társas vállalkozás tagjaként 1/A. Az alkalmazotti állományú könyvelő: Egy szakképzettséget…

    Többet olvasni...
  • Általános forgalmi adó
    KÖNYVELŐZÓNA - a számlákról, számlafajtákról nagyon egyszerűen

    Számlákról egyszerűen – proforma számla, előlegszámla, rész-számla, számla, végszámla

    [print_link] [email_link] Előre is nagy bocsánatokat kérünk kettő dologért: Olyan témát tűztünk a klaviatúra hegyére, amelyet biztos, hogy sokan ismernek Olyan egyszerűen mondjuk el mondandónkat, mint a százas szög Nem bonyolult törvényi helyeket sorolunk fel, hanem nagyon egyszerű szavakkal mondjuk el, hogy mi az alapvető különbség a proforma (díjbekérő)-, az előleg-, a rész- és a végszámla között, és milyen áfa, illetőleg adófizetési hatása lehet egyiknek, vagy másiknak egy-egy vállalkozás életére. Nagyon fontos, különösen a kezdő vállalkozások esetén, hogy ezekkel az alapfogalmakkal tisztában legyenek, hogy egy nyelvet beszéljen mindenki – a vállalkozás, a könyvelő, a megrendelő, és – naná, hogy persze! – a NAV. ProForma számla (Díjbekérő) Egy számlához hasonló (bármilyen formátumú) dokumentumon megkérjük partnerünket arra, hogy bizonyos összeget utaljon bizonyos határidőre (gyakorlatilag ez egy szerződéses ajánlat). Amennyiben utalja a díjat, a szerződés létrejön az előre meghatározott feltételekkel. Ha nem utal, akkor nem jön létre szerződés. A díjbekérőt a könyvelés technikailag nyilvántartja, de semmiféle adózási, áfabeli következménye nincs. (Lehet ezt hívni előlegbekérőnek, díjbekérőnek, fizetési emlékeztetőnek, vagy bárminek – szabadon választott. A lényeg: még nem történt termékértékesítés/szolgáltatásnyújtás, még csak ajánlati szinten vagyunk. Előlegszámla: A felek már megállapodtak a termékértékesítés/szolgáltatásnyújtás feltételeiben, beleértve a fizetési feltételeket is. A fizetési feltételek során a felek abban…

    Többet olvasni...
  • Könyvelőzóna
    KÖNYVELŐZÓNA - nyári szabadság miatt 2017.08.07-ig zárva

    KÖNYVELŐZÓNA – a könyvelőiroda 2017.08.07-ig zárva tart

    Kedves Ügyfelünk! Kedves Barátunk, Partnerünk! Tisztelettel tájékoztatunk minden érdekeltet, hogy Könyvelőirodánk – nyári szabadságolások miatt – zárva tart. Nyitás: 2017. augusztus 07., hétfő, 08:00 Az igazán sürgős esetekben ügyeletes munkatársunk, az évek óta szokásos módon áll rendelkezésre (email, mobil, skype). Kérjük, vegyék figyelembe, hogy az ügyeletes munkatárs az ügyeleti szolgálatot távmunkában végzi, így a konkrét dokumentumokhoz korlátolt a hozzáférése. Mindenkinek kellemes időt, aktív pihenést kívánunk!

    Többet olvasni...
  • Könyvelőzóna
    Könyvelőzóna új szerveren PHP7-tel

    Szolgálati közlemény: új szerveren a KÖNYVELŐZÓNA

    Kedves tárhely-szolgáltatónk, a Maxer.hu szíveskedett nekünk felajánlani egy új, ropogós VPS szervert, amelyen már a PHP 7-es verziója szolgálja ki weboldalainkat. Naná, hogy örömmel elfogadtuk, hiszen mindig is a haladás, a frissítés hívei voltunk és vagyunk; jól dolgozni csak jó szerszámmal lehet. Még jobban dolgozni pedig, csak még jobb szerszámmal lehet. 🙂 A tegnapi napon a migrálás (költöztetés) megkezdődött, és estvére kelvén már az új VPS szolgálja ki a weboldal(aka)t. Hogy mi az a VPS? A VPS (virtual private server) egy olyan számítástechnikai szolgáltatás ahol a nagy teljesítményű fizikai szervergépeket több kisebb, önálló, elkülönített erőforrásokkal rendelkező virtuális szerverre osztják fel. Ezen VPS szerverek rendelkeznek az önálló szerverek minden előnyével, azonban a fizikai szervereknél sokkal költséghatékonyabbak, mivel azonos energia felvétel mellett több kisebb VPS-t szolgál ki a fizikai szerver. Most még rövid ideig a finomhangolást végzik a szakemberek, hiszen nem csak új “vasat” kapott a weboldal, hanem új futtató-környezetet is, a PHP 7-es, legújabb verzióját, amellyel néhány kiszolgáló kényelmi funkció még nem teljesen barátságos. Jelen percekben éppen a hozzászólás-, hírlevél-küldés rendszerének a hangolása zajlik, ami idő alatt – értelemszerűen – előfordulhat, hogy átmenetileg nem lehet hozzászólni egy írásunkhoz, vagy kérdezni,vagy feliratkozni a hírlevelünkre, vagy éppenséggel igen, de nem érkezik visszaigazoló levél,…

    Többet olvasni...
  • KATA
    könyvelőzóna - KATA évközi változásai 2017.

    KATA adózási szabályok évközi változásai 2017-ben

    [print_link] [email_link] Az egyes adótörvények és más kapcsolódó törvények módosításáról szóló 2017. évi LXXVII. törvény (Módosító tv.) több ponton módosította a kisadózó vállalkozások tételes adójáról és a kisvállalati adóról szóló 2012. évi CXLVII. törvényt (a továbbiakban: Katv.). A módosításokat összefoglaltuk, és egy kis táblázatban megosztjuk minden érdeklődővel: Korábbi szabályozás Új szabályozás A Katv. 6. §-a korábban úgy rendelkezett, hogy ha a Kata szerinti adóalanyiság megszűnt, az adóalanyiság a megszűnés évében és az azt követő 12 hónapban ismételten nem választható. Ez lényegében azt jelenti, hogy ha egy vállalkozás Kata adóalanyisága 2016-ban megszűnt, akkor azt ismételten először 2018. januárjában választhatja, de csak 2018. februárjára vonatkozóan. Hatálybalépés: 2017.01.01. az adóalanyiság a megszűnés évére és az azt követő 12 hónapra nem választható. A kedvező módosítás a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha az adózó Kata adóalanyisága 2017-ben megszűnik, akkor a Katv. szerinti adózási mód már 2019. januárjára ismételten választható. A Katv. 5. § (1) bekezdés j) pontja szerint eddig a Katv. hatálya alá tartozó adóalany adóalanyisága megszűnt az adóalanyiság megszűnéséről rendelkező határozat jogerőre emelkedésének napját magában foglaló hónap utolsó napjával, ha a kisadózó vállalkozás állami adó- és vámhatóságnál nyilvántartott, végrehajtható, nettó módon számított adótartozása a naptári év utolsó napján meghaladta a 100 ezer forintot. Hatálybalépés:…

    Többet olvasni...
  • Adó | Járulék | Illeték
    könyvelőzóna - a vállalkozói költségelszámolásról nagyon-nagyon egyszerűen

    Vállalkozói költségelszámolási alap tudnivalók – nagyon-nagyon egyszerűen

    [print_link] [email_link] Az új vállalkozások létrehozása előtt, de sokszor még a régi vállalkozásoknál is a kérdések listáján előkelő helyen szerepel a “Mit számolhatunk el költségként?” mondat. Mivel – szinte – minden újszülött vállalkozónak minden vállalkozási elem új, kreáltunk egy mini magyarázó történetet, amivel képszerűen próbáljuk elmagyarázni az alapvető szabályokat. Mindenki vésse alaposan az eszébe azt az ökölszabályt, hogy költségként kizárólag a vállalkozás érdekében felmerült költségeket lehet/szabad elszámolni, olyan számlával, amely a vállalkozás nevére és címére szól! Tudjuk jól mindannyian – és a NAV-os ellenőrök sem biciklibelsőben élnek -, hogy vannak olyan költségelemek, amelyekről néha nehéz eldönteni, hogy a vállalkozás használta-e fel jogszerűen, avagy a magánszemély személyes szükségletét elégíti-e ki. A probléma megértéséhez, érzékeltetéséhez és megoldásához kitaláltunk egy bugyuta történetet, amelyet átgondolva és alkalmazva, továbbá a józan észt használva, nem fordul elő, hogy az ellenőrzés kiszórja a költségszámlákat a könyvelésből, a levont áfát nem elismerve, a költséget nem elismerve. A lányos vállalkozó apukák nagyon jól tudják, hogy az intimbetét – legyen az szárnyas, avagy szárnyatlan – nem kétfilléres kiadás. Vajon elszámolhatja-e költségként a vállalkozás, ha kérünk róla számlát? Egészségügyi vállalkozásunk van, a betét kiváló nedvszívó hatású, bőrbarát, nem mozdul el, stb. A NAV ellenőr “ez mire szolgál a vállalkozásban?” kérdésére adott…

    Többet olvasni...
  • Cégügyek
    konyvelőzóna - Cégkapu regisztráció útmutató

    Cégkapu regisztráció – útmutató segédlet minden érdekeltnek

    Hivatalosan 2017. július 01-én 14:00 órakor indult a Cégkapu regisztráció, és – régi jó szokás szerint – szinte az összes könyvelőiroda, könyvelő már nyitás előtt ott tolongott a kapunál, hogy ezt a kissé “misztikus” újdonságot kipróbálja, ismerkedjen a regisztrációs eljárással, hiszen majd bennünket fognak ostromolni az Ügyfelek, hogy mit és hogyan kell(ene) csinálni… 😉 Nos, igaz az, amit az Áfabevallás áfahatár, Cégkapu 2018., NAV online számlázás című írásunkban összefoglaltunk (“…Az álmok, a vágyak, a realitás ötvözve a magyaros megoldásokkal…”), de mindezekkel együtt történtek javítások, és a rendszer, a Cégkapu regisztrációs oldala jelenleg nyilvános tesztüzemeben működik 2017.07.15-ig. Amit feltétlenül tudnia kell az érdekelteknek: 2017. augusztus 31-ig kötelező a Cégkapun történő regisztráció a gazdálkodó szervezeteknek, továbbá – az illetékesek hivatalos tájékoztatása szerint – a hivatalos és kötelező használatig, 2018. január 01-ig, történő regisztrációt az augusztusi időpontot követően nem fogják szankcionálni. Tehát, a lényeg: a Cégkapu használata a gazdálkodó szervezetek számára 2018. január 01-től kötelező 2017. augusztus 31-ig, de legkésőbb 2017. december 31-ig a Cégkapu regisztrációt el kell végezni Nem javasoljuk egyáltalán senkinek azt, hogy az utolsó pillanatra hagyja a regisztrációt, és ezt nem csak a majdani büntetésekre tekintettel mondjuk, hanem azért is, mert a Cégkapu segítségével végre kettéválik az eddig használatos Személyi…

    Többet olvasni...
  • Adózás rendje
    konyvelőzóna - Cégkapu adatmódosítás 2017 - a Cégkapu 2018. évi működtetésének nyitott kérdései

    Áfabevallás áfahatár, cégkapu 2018, NAV online számlázás

    Csak röviden, lassan mondjuk, hogy mindenki megértse… 🙂 Eredetileg 2017. július 01-től az eddigi 1 millió Ft helyett 100ezer Ft-ot elérő áfa esetén a számlát szerepeltetni kellett volna a 1765 bevallás M lapjain. A 2017. évi LXXVII. törvény 231. §-ával ez módosult, és csak 2018. július 1-től lép hatályba ez a rendelkezés. Az e-ügyintézési törvény 2018. január 1-jétől teszi kötelezővé az elektronikus ügyintézést a gazdálkodó szervezetek számára, amely a központi szolgáltató által nyújtott Cégkapu szolgáltatással teljesíthető a legegyszerűbben. Az Ügyfélkapuhoz hasonló Cégkapun keresztül a cégek, alapítványok, gazdálkodó szervezetek online tartják majd a kapcsolatot a hivatalokkal, dokumentumokat küldhetnek, fogadhatnak, így személyes ügyintézés nélkül, kényelmesebben és gyorsabban intézhetik a cégügyeiket. A regisztrációt az e-ügyintézési törvény alapján 2017. augusztus végéig kell elvégezni, a törvény azonban egy átmeneti felkészülési időszakot biztosít, így ez 2017. december 31-ig hátrányos jogkövetkezmények nélkül tehető meg. 2018. július 01-től (tervezett időpont!) a számlázó programnak a kiállított számla, számlával egy tekintet alá eső okirat legalább Áfa tv. szerinti kötelező adattartalmát a 4. mellékletben foglaltak szerint, azonnal, de legfeljebb 24 órán belül, elektronikus úton továbbítania kell az állami adó- és vámhatóság részére. Az adóalany és az állami adó- és vámhatóság között ezen adatszolgáltatáshoz kapcsolódó minden információcserének elektronikus adatfeldolgozási eljárás alkalmazásával kell…

    Többet olvasni...
  • Könyvelőzóna
    konyvelozona.hu - KingSol Microsoft Azure ajánlás 2017.

    Felhőalapú, biztonságos informatikai környezet könyvelőknek

    Kedves Kolléganők/Kollégák! Van-e még olyan közöttünk, aki még emlékszik az átíró könyvelésre? Neeem? Nem is csodálkozunk rajta, hiszen mi is akkor láttunk ilyent utoljára, amikor még fogalmunk sem volt róla, hogy valaha a könyvelést fogjuk választani szerelmünknek, családunknak, megélhetésünknek. Amikor az egyetemen a Fortran IV programozási nyelvet oktatták, akkor sem ugrott be, hogy ebben az illatos életben számítógéppel fogunk könyvelni (az 1/3 A4-es lap méretű lyukkártyák koráról beszélünk…). És ma! Itt van a KingSol felhő alapú, rugalmas és  költséghatékony információs rendszere a könyvelőknek (is): a KingSol a Microsoft Azure felhőalapú, folyamatosan bővülő szolgáltatásait kínálja, amelyek biztonságosabb, hatékonyabb és jövedelmezőbb munkát tesznek lehetővé. Rendkívül kedvező az ajánlatban – és sok minden más mellett -, a könyvelőnek az a jó, hogy nem kell eldobni a már megvásárolt, megszokott könyvelési programot, programcsomagot! Csak nem a sarokban pöfékelő, régi számítógépen fut, hanem a legkorszerűbb felhőben, szerveren. A rendszer bárhonnan és bármikor elérhető számítási és adattárolási kapacitást kínál, és ami a könyvelőknek rendkívül fontos: kiemelt biztonságot. Ellenálló a hekker támadásokkal, és zsaroló vírusokkal szemben, védett és titkosított hozzáférést biztosít a felhasználóknak a könyvelő programhoz, már most megfelel a 2018-ban hatályba lépő EU-s adatvédelmi rendeletnek. A következő lépés a biztonságos és hatékony felhőalapú informatikai rendszerek irányába:…

    Többet olvasni...
"Vissza a tetejére" gomb
KÖNYVELŐZÓNA - logó
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információkat tárol a látogató gépén (a böngészőjében), és olyan funkciókat lát el, mint pl. a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.