- Könyvelőzóna
Ingyenes ingatlanhirdető oldalt indított a Könyvelőzóna
INGYENES INGATLANHIRDETÉS A KÖNYVELŐZÓNÁTÓL A KÖNYVELŐZÓNA honlapunkkal már bizonyítottuk, hogy igenis, szükség van a szakmai tisztességre, a szakmai alázatra, az emberi szóra, a közérthető szakmai magyarázatokra. Mi vagyunk a KÖNYVELŐZÓNA csoport létrehozói, ahol néhány kicsi, családi méretű vállalkozás összeállt, hogy egymást segítse a gazdasági élet hánykolódó viharában. Képeztük magunkat, jogosultságot szereztünk az ingatlanközvetítéshez, az ingatlan értékbecsléshez, és lassan araszolva elindítottuk ? a több lábon állás jegyében ? az új tevékenységeket, az ingatlanközvetítést, az ingatlan értékbecslést, de még lehet nálunk online tulajdoni lapot is kiváltani. Azért, indítottuk az ingyenes ingatlanhirdetési oldalt, hogy aki szeretne eladni vagy vásárolni, esetleg kiadni vagy bérelni ingatlant, annak legyen eggyel több lehetősége ezt tudatni országgal és világgal, anélkül, hogy inge-gatyája rámenne a hirdetésekre. 90 napig ingyenesen hirdetheti bárki ingatlanját, és, ha nem megy el ez idő alatt sem, akkor egyszerűen pár kattintással megújíthatja a hirdetését.
Többet olvasni... - Általános forgalmi adó
Tervezet az időszakos elszámolásra vonatkozó áfa-törvény módosítására
Ezúton tájékoztatom Önöket az Áfa törvény tervezett módosításáról, ami alapján az időszakos elszámolású ügyletek új teljesítési időpontja kapcsán változás várható. A tervezet a T/168. számú törvényjavaslattal került a Parlament elé. Idén tavasszal a Nemzetgazdasági Minisztériumnak jeleztük az áfa törvény évközi változásával kapcsolatos aggályunkat és kértük annak mielőbbi módosítását, vállalkozások számára kedvezőbbé tételét. 2014. június 4-én benyújtásra került a Parlament elé a T/168. számú törvényjavaslat az egyes adótörvények és azokkal összefüggő más törvények módosításáról, melynek 6. § értelmében módosulna az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvénynek az időszaki elszámolások teljesítési időpontjára vonatkozó 58. § (1) bekezdése változásának hatálybalépése. A jelenlegi, még hatályban lévő szabályozás értelmében 2014. július 1-jétől az időszakos elszámolás alá eső ügyletek teljesítési időpontjának főszabályként – a korábbi fizetési esedékesség helyett – az elszámolási időszak utolsó napja számítana. A 2013. évi CC. törvény által elfogadott új szabályozást olyan, 2014. június 30. után kezdődő elszámolási időszakra kellene először alkalmazni, amelynél a fizetés esedékessége 2014. június 30-át követő időpont. A tervezett módosítás értelmében ugyanakkor az új teljesítési időpont szabályok csak olyan 2014. december 31-ét követően kezdődő elszámolási időszak esetén válnának először alkalmazhatóvá, amely tekintetében a fizetés esedékessége 2014. december 31-ét követő időpont. Amennyiben a Javaslat vonatkozó rendelkezése elfogadásra kerül,…
Többet olvasni... - Munkaügy
Egyszerűsített foglalkoztatottak bejelentése okostelefonról
Ingyenesen letölthető alkalmazás segítségével okostelefonnal is (Android és iOS telefonokról) elvégezhető az egyszerűsített foglalkoztatás bejelentése. Az alkalmazással készített bejelentések beküldéséhez élő, érvényes Ügyfélkapu felhasználónévre és jelszóra van szükség Abban csak reménykedni lehet a könyvelőknek, hogy a 2013. október vége óta elérhető, okostelefonra írt alkalmazás könnyíteni fog az életükön, hiszen az egyszerűsített foglalkoztatás életszerű használata jellemzően mobil élethelyzetben történik meg, amikor a bejelentő távol van az irodai infrastruktúrától, de nem tart semennyiben felhívni vasárnap hajnalban a könyvelőt, hogy tegye meg a bejelentéseket… 😉 Illusztrációk: NISZ honlapja Ami különösen kiemelkedő jelentőségű, hogy egy hivatalos alkalmazásról (programról) beszélünk, amely a 2010. évi LXXV. törvény (Efo.tv.) szerint létesíthető munkaviszony elektronikus bejelentésének támogatására készült, és joghatása megegyezik a NAV által publikált T1042E jelű elektronikus adatlap kitöltésének és beküldésének joghatásával. Az alkalmazással készített bejelentések beküldéséhez élő, érvényes Ügyfélkapu felhasználónévre és jelszóra van szükség. A bejelentés Ügyfélkapun történt beküldésének visszaigazolását az alkalmazás tárolja, a bejelentés NAV által történt befogadását vagy elutasítását a felhasználó az Ügyfélkapu értesítési tárhelyén találja! Az alkalmazás ? biztonsági okokból ? minden bejelentés beküldése előtt bekéri a felhasználó Ügyfélkapu jelszavát, vagyis a jelszó tárolására az alkalmazás tudatosan nem ad lehetőséget. Az alkalmazás nem tudja ellenőrizni, hogy a beküldő jogosult-e valamely munkáltató nevében bejelentést beküldeni,…
Többet olvasni... - Munkaügy
Mit ellenőriztek, mit ellenőriznek a munkaügyi felügyelők?
A tavalyi évben a munkaügyi ellenőrzések 74 százalékánál találtak szabálytalanságokat a munkaügyi felügyelők. Az ellenőrzött foglalkoztatók vonatkozásában jellemzően az alábbi szabálytalanságok miatt kellett a munkaügyi hatóságnak eljárnia: 39 %-ban a munkaidő-nyilvántartással kapcsolatos szabályok megszegése (hiányos, hamis nyilvántartás, illetve nyilvántartás hiánya), 27 %-ban a munkaidőre vonatkozó szabályok megszegése (munkaidő-beosztással, munkaidőkerettel kapcsolatos rendelkezések megsértése), 12 %-ban a bejelentés elmulasztása, a munkabér védelmére vonatkozó szabályok megszegése, pótlékokra vonatkozó szabályok megszegése, pihenőidőre vonatkozó szabályok megszegése. Megállapítások Több foglalkoztató esetében bizonyítást nyert, hogy a munka- és pihenőidővel kapcsolatos adatokat hiányosan vagy nem a valóságnak megfelelően vezette (hamis, illetve kettős nyilvántartás). A munkaidő-nyilvántartással összefüggő legjellemzőbb szabálytalanság, hogy a munkáltató nem rögzíti a nyilvántartáson a munkaidő kezdő és befejező időpontját (ez a látszólag csekély szabálytalanság leplezi legtöbbször a napi maximális munkaidő túllépését, illetve a rendkívüli munkavégzést). A szabálytalanság további tipikus megvalósulási formája, hogy a munkaidő-nyilvántartás nincs a munkavégzés helyén, amely más szabálytalanságok megvalósulását leplezheti. 2013-ban a célellenőrzés keretében a felügyelőségek elsősorban a kereskedelmi (plázák, élelmiszerboltok, áruházak, standok, pékségek, dohányboltok, benzinkutak) és az ehhez kapcsolódó vagyonvédelmi ágazat foglalkoztatóit ellenőrizték. Emellett a vendéglátó-ipari (éttermek, szálláshely szolgáltatók), feldolgozóipari, valamint az építőipari tevékenységet folytató munkáltatók, valamint az építési munkaterületeken munkát végző vállalkozások kerültek nagy számban a felügyelőségek részéről vizsgálat alá. Azt ugye nem…
Többet olvasni... - Munkaügy
Munkaviszony megszüntetése közös megegyezéssel
Akárki, akármit mond, a mi szent meggyőződésünk az, hogy az emberek alapvetően jók. Nagyon ritka az a helyzet, amikor valaki inkább a konfliktusra törekszik, mintsem a közös, kétoldali megegyezésre törekedne. Ha sikerül egy új, csábító munkahelyre lelnünk (mert több pénzt adnak, vagy jobbak a körülmények, vagy közelebb az iskola), akkor is törekszünk a megegyezésre, hogy ne bántsuk meg a volt kollégáinkat, munkáltatónkat. Ha nagyon elegünk van már egy régi kollégából, akkor is inkább próbálunk tőle közös megegyezéssel megválni, és nem igazán olvassuk a fejére, hogy trehány, megbízhatatlan vagy ellustult munkaerő (a közös megegyezéskor nem kell indokolni egyik félnek sem, hogy mit és miért). A munkaviszony megszüntetése közös megegyezéssel lényege az, hogy a megszüntetés minden körülményéről a felek maguk állapodnak meg, a felek kifejezett, határozott, egyértelmű akaratát tükrözi. Kettő dolgot kell nagyon az eszünkbe vésni: 1. A közös megegyezés csak írásban érvényes, ugyanúgy, minta a munkaviszonyt megszüntető minden más egyéb nyilatkozat is. 2. A közös megegyezés mindkét fél, kölcsönös előnyöket tükröző akaratát fejezi ki, így – gyakorlatilag – szinte bármiben szabadon meg lehet állapodni. Közös megegyezéssel megszüntethető a munkaviszony akkor is, ha a munkavállaló felmondási tilalom vagy korlátozás alatt áll. A munkaviszony megszüntetése nem érinti automatikusan a tanulmányi szerződés fennállását, de…
Többet olvasni... - Egyéb
2014.03.06. – Jövő hét csütörtök az első adatszolgáltatási időpont a pénztárgép helyett számlát kiadók számára
Figyelem! Változás: Pénteken (2014.02.28.) ismét változott a helyzet a 10/2014. (II. 28.) NGM rendelet kihirdetésével! A hozzászólások között olvasható a lényeg! Köszönjük szépen Paczári Tibornak, kedves olvasónknak, az értékes hozzászólást! (A hivatkozásra kattintva olvasható a változás.) “Nincs online pénztárgépünk? Akkor hetente adatszolgáltatás!” címmel nem egészen egy hónappal ezelőtt hívtuk fel a figyelmet arra, hogy az adóalany, aki az egyébként pénztárgép használatra kötelezett tevékenységéhez kapcsolódó nyugtaadási kötelezettségét az adott pénzátvételi helyen kizárólag számla kibocsátásával teljesíti az e tevékenységéhez kapcsolódóan kibocsátott számlák adatát a számla kibocsátásának keltét alapul véve, naponkénti bontásban, naptári hetente, a tárgyhetet követő hét negyedik napjáig (csütörtök) elektronikus úton megküldi az állami adóhatóságnak. Az adatszolgáltatási kötelezettséget azon számlák vonatkozásában kell először alkalmazni, amelyek kibocsátása 2014. február 28-át követően történik. A beadást első alkalommal ? a 2014. március 1. és 2. vonatkozásában ? a 9. héttől kell teljesíteni. Az első beadási határidő: 2014. március 6. Erősen gyanítjuk, hogy nem mi vagyunk az egyetlen könyvelőiroda, aki hatalmas csatákat vív az arra kötelezett ügyfelekkel; “… de igen, kell pénztárgép, mert nem áll fenn a számlakiadás áfa törvény előírásai szerinti összes lehetősége.” Egyáltalán nem csodálkozunk azon, hogy megszédülnek az ügyfelek az online pénztárgép tragikomédia előadás nézőjeként és szereplőjeként. A NAV37 oldalon (!) keresztül ismerteti, hogy ki…
Többet olvasni... - Adó | Járulék | Illeték
Visszavont pénztárgép engedély utáni lehetőség
2014.01.30. Frissítés: A Nemzetgazdasági Minisztérium 2014. január 29-i tájékoztatása szerint a Kormány úgy döntött, hogy a pénztárgép-cserére kötelezett vállalkozók érdekében átvállalja az Alt Cash károsultak előleg befizetését, és az új pénztárgép kiválasztásával és megrendelésével egyidejűleg az ügyfélkapun keresztül a károsultaknak jelezniük kell, hogy követelésüket az államra engedményezik. Tájékoztatjuk az érintetteket, hogy az eBEV felületen a minisztériumi közleményben foglalt jelzés megtételére még nincs lehetőség, a szükséges fejlesztések elkészültéről tájékoztatást adunk. Az érintett azonban a visszavont forgalmazási engedélyű pénztárgépekre leadott megrendeléshez felhasznált, a NAV által korábban felszabadított üzembe helyezési kódra ? az online pénztárgép mielőbbi üzembe helyezése érdekében ? jelenleg is adhat le új megrendelést. Az így leadott megrendelések tekintetében a szükséges fejlesztések elvégzését követően utólag is lehetőség lesz jelezni, hogy az érintett a követelését az államra engedményezi. 2014.01.27. Frissítés: Tájékoztatjuk az érintett adózókat, hogy a NAV 2014. január 24-én (pénteken) az online pénztárgép rendelési felületén (eBEV) felszabadította a két visszavont forgalmazási engedélyű pénztárgépre (SAM4S NR-300 ONLINE, S&E NR-300 ONLINE) leadott megrendeléshez felhasznált üzembe helyezési kódokat. Ennélfogva az új megrendelés leadásához felhasználható az a támogatási tartalommal rendelkező üzembe helyezési kód, amelyet a korábbi ? visszavont engedélyű gépre vonatkozó ? megrendelésnél megadott az adózó. Mint derült égből a fenékberúgás, úgy érte az érintetteket…
Többet olvasni... - Adó | Járulék | Illeték
Nincs online pénztárgépünk? Akkor hetente adatszolgáltatás!
Nagyon jó ötletnek tűnt a tavalyi évben kibogarászni nyolcvankettőegész-hatvankétszázad jogszabályon keresztül, hogy melyik az az eset, amikor a pénztelen, elkeseredett vállalkozónak nem kell online pénztárgépre váltania a vállalkozás által hasznosabb célokat szolgáló megtakarítását. Nagy nehezen sikerült a kisvállalkozói óhajt és reményt összhangba hozni az online pénztárgép-hengerrel úgy, hogy a vállalkozónak nem kell rettegnie, hogy miért nincs az új online szerkezetből neki, teljesen jogszerűen nem kell a nem létező pénztét (nem létező) pénztárgépre költenie. 2013. elején elkezdődött a pénztárgépek cseréjével kapcsolatos tragikomédia első felvonása. Ennek egyik fejezete volt az a 2013. április 26-án írt tájékoztató, amelyben olvashattuk, hogy ki kötelezett pénztárgéppel vagy taxaméterrel teljesíteni a nyugtaadási kötelezettségét. És most tessék figyelni! 2014. január 23-án hatályba lépett a pénztárgép rendelet módosítása, mely szerint 2014. március 1-jétől HETI ADATSZOLGÁLTATÁS kötelező azoknak, akiket a nyugtaadás, gépi nyugtaadás kötelezettsége nem terhel azért, mert a nyugta helyett számla kibocsátásáról tud gondoskodni, mert módjában áll a nem adóalany vevőtől a számla szabályszerű kiállításához szükséges vevői adatokat megkapni. Mi vaaan???? Tessék csak olvasni a módosított rendeletet: A Rendelet 1. § (1) bekezdése alapján pénztárgép használatra kötelezett olyan adóalany, aki (amely) az Áfa tv. 166. § – a szerinti nyugtakibocsátási kötelezettségét az Áfa tv. 166. § (2) bekezdésében foglaltak…
Többet olvasni... - Könyvelőzóna
Kell-e egy vállalkozásnak könyvelő, könyvelőiroda?
“- Mint a púp a hátamra…” “- Hogyne, mint mókusnak az erdőtűz…” “- Egy jó könyvelőre szükség lenne, mint egy falat kenyérre…” – ehhez hasonló válaszok jelzik, hogy a vélemények mennyire megoszlanak a kérdésben. A vállalkozásokra/vállalkozókra a törvényi előírások a vállalkozási formától (is) függő könyvvezetési kötelezettséget írnak elő. Akad, akinek elegendő egy négyzetrácsos füzet, vagy excel tábla, de akadnak szép számmal olyanok is, akiknek a kettős könyvvitel vezetése a kötelező. (A kettős könyvvitel alatt nem azt kell érteni, hogy vezetek egy könyvelést magamnak, meg egyet az adóhatóságnak… 🙂 ) De miről is jutott eszünkbe, hogy erről mondjunk pár szót? A mai napon egyik kedves olvasónk feltett egy ártalmatlannak tűnő kérdést: … Az érdekelne engem, hogy ha teljes időben foglalkoztatott vagyok és mellette szeretnék dolgozni egyéni vállalkozásban magamnak, akkor milyen adóterhetek kell fizetni a vállalkozás és magam után? Több helyen olvastam erről, de nem teljesen tiszta. Volt ahol úgy értelmeztem, hogy mivel az állandó bejelentett munkám után fizetve vannak az adók + a terhek, így már csak a plusz jövedelem után kellene amit az egyéni vállalkozásban szereztem. Ez így helyes? Most konkrétan nem is a kérdésre adott válaszunk a lényeg, hanem a mögöttes gondolatok: Az olvasónk által feltett kérdésből nagyon világosan…
Többet olvasni... - Munkaügy
Minimálbér, garantált bérminimum 2014-ben
Frissítve: 2013.12.30. (Közfoglalkoztatási bérek – 496/2013. (XII. 29.) Korm. rendelet) Megjelent a Magyar Közlönyben a 483/2013. (XII.17.) Kormány számú rendelet, melynek értelmében a teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállaló részére megállapított alapbér kötelező legkisebb összege (minimálbér), illetőleg a legalább középfokú iskolai végzettséget, illetve középfokú szakképzettséget igénylő munkakörben foglalkoztatott munkavállaló garantált bérminimuma a teljes munkaidő teljesítése esetén 2014. január 1-jétől az alábbiak szerint alakul: Az egyszerűsített foglalkoztatással foglalkoztatottak esetén a minimálbér, illetve a garantált bérminimum 2014. január 1-jétől a következők szerint alakul: A közfoglalkoztatási bér és a közfoglalkoztatási garantált bér 2014. január 1-jétől a következők szerint alakul: A nem teljes munkaidőben foglalkoztatottak esetén a fenti táblázatokban szereplő összegeket arányosítani kell (teljes munkaidő = heti 40 óra, napi 8 óra). A közfoglalkoztatási részmunkaidő esetén a meghatározott bértételt a munkaidő eltérő mértékével arányosan csökkentve kell figyelembe venni azzal, hogy az egy hónapra folyósított havi nettó bértétel nem lehet kevesebb 22.800 forintnál.
Többet olvasni...