Adózás rendjeSzemélyi jövedelemadóÚtmutató, segédlet

ONYA – NAV adóelőleg-nyilatkozat online kitöltés útmutató

ONYA - Online NYomtatványkitöltő Alkalmazás segédlet

Tájékoztatás: A beküldött adóelőleg-nyilatkozatról a NAV azonnal küldött visszaigazolást, majd 42 perc elteltével a címzett szervezet tárhelyére érkezett a küldemény (1 db xml fájl, 1 db kísérőlevél, és 1 db nyilatkozat).

A NAV 4 bekezdésben 7 mondatot tartalmazó, “Adómegállapítás” típusú levele 2019.12.31-én kezdett megjelenni a Cégkapu tárhelyeken, és azóta is folyamatosan érkeznek, több hullámban.

Az üzenet lényege, magyarul: Idén, 2020 első munkanapjától, minden magánszemély – aki rendelkezik Ügyfélkapus hozzáféréssel – online módon tehet nyilatkozatot arról a NAV felé, hogy a foglalkoztatója a jövedelméből milyen adóelőleget vonjon (adóelőleg-nyilatkozat), és a NAV ezt a nyilatkozatot továbbítja a foglalkoztató felé.

Az érintettek közül, akinek van kellő érdeklődése és ideje, meg felkészültsége, az nyugodtan álljon bele a kísérletbe, és töltögesse online a nyilatkozatait. Az ONYA adott felületén a pozitívum az, hogy a gyermek adatait a rendszer többnyire az érdekelthez passzintja (nem találkoztunk olyannal a mi Ügyfélkörünkben, ahol ne így lett volna). További pozitívum az, hogy van ilyen lehetőség, eggyel bővítve a foglalkoztatottak kényelmes, modern kiszolgálási lehetőségét.

Mi azonban azt mondjuk kedves Ügyfeleinknek: A foglalkoztatottaknak küldjék meg/adják át a könyvelőprogramból előállított nyilatkozato(ka)t, azt egyszerre szedjék be kitöltve, aláírva és szkenneljék be és küldjék meg a könyvelőnek (vagy az eredeti kinyomtatást adják át a könyvelőknek).

Azt nem árt minden foglalkoztatónak észben tartania: MINDEN FOGLALKOZTATOTT MÁR A BELÉPÉSKOR MEGKAP MINDEN NYILATKOZAT-NYOMTATVÁNYT (is), így nem valószínű, hogy a foglalkoztatottnak otthon is a cég dolgaival kellene foglalkoznia!

Nade, térjünk vissza ahhoz, hogy miképpen lehet azt a bizonyos online adóelőleg-nyilatkozatot megtenni?

2020.01.02-i dátummal a NAV hivatalos weboldalán is megjelent a “szilveszteri spam”, de már további 3 bekezdéssel egészítették ki – naná, hogy a lényeg ekkor, és ebben olvasható:

“A webes nyomtatványok a NAV honlap bal oldalán található Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásra kattintva, vagy a https://onya.nav.gov.hu elérési útvonalon érhetőek el. Belépés után az „Új nyomtatvány/bejelentés” csempe megnyitásával jelenik meg – többek között – az „Adóelőleg-nyilatkozatok” csempe, ami után kiválaszthatóak a nyilatkozatok.”

Körbenéztünk, de még nem találtunk amolyan lépésről-lépésre-típusú útmutatót, amely’ alapján bárki nekivághatna a nagy kalandnak, egy NAV-os nyilatkozat online kitöltésének és beküldésének – tehát, adódott a feladat: segítsünk magunkon és másokon…

1. Az Online NYomtatványkitöltő Alkalmazás, ONYA, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal saját fejlesztése, amelyen keresztül a természetes személyek részére biztosítja, hogy webes felületen keresztül tölthessenek ki egyes adat- illetve változásbejelentőket, adóbevallásokat.Jelenleg még korlátozott az igénybevehető alkalmazások száma, de a legutóbbi fejlesztés eredményeképpen lehetőség nyílik az adóelőleg-nyilatkozatok beküldésére online módon, az alkalmazásból (az ONYA rendszer kb. 1 éve nyilvános).

Az ONYA portál elérhető a NAV internetes oldalán az „Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás” menüpontból, valamint az alábbi hivatkozáson: https://onya.nav.gov.hu.

Megjegyzés: a 2020. évi NAV adóelőleg-nyilatkozatokat .DOC és .PDF formátumokban is le lehet tölteni a NAV weboldaláról.

2. Útmutatónkban olyan példát mutatunk be, amikor a 2020. évi adóelőleg meghatározása során a figyelembe vehető költségekről kell nyilatkozni, még a tényleges kifizetést megelőzően (20ANYKTG). Mielőtt az előző, ONYA-hivatkozások bármelyikére kattintanánk, elő kell készíteni annak a szervezetnek a nevét és adószámát, amelyiknek az adóelőleg-nyilatkozatot át kell adnunk. Ezt követően már csak abban kell bízni, hogy kellőképpen tájékozott mindenki ahhoz, hogy saját magának ne okozzon kárt egy meggondolatlan/átgondolatlan nyilatkozat kitöltéssel, beküldéssel! Jobb lenne, ha a kitöltéshez hozzáértő szakembert venne igénybe mindenki, olyan valakivel – célszerűen: könyvelővel/adótanácsadóval – akivel alaposan átbeszélhetné/átgondolhatná, hogy mi a saját magának legjobb megoldás.

Ne feledje senki: egy jól felkészült könyvelő mindig olcsóbb, mint a hibás nyilatkozat miatti veszteség!

3. Bárhova kattintunk (az ONYA portál elérhető a NAV internetes oldalán az „Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás” menüpontból, valamint az alábbi hivatkozáson: https://onya.nav.gov.hu), az alábbi nyitóoldallal találkozhatunk:

onya-online-adoeloleg-nyilatkozat-2020-utmutato-konyvelozonaHa nincs Ügyfélkapus hozzáférés, akkor a “NINCS ÜGYFÉLKAPU” feliratra kattintva kezdeményezhető a Regisztráció. Ellenkező esetben a BELÉPÉS feliratra kattintva haladhatunk célunk irányába.

4. A belépési módok között lehet választani a következő megjelenő képernyőn. Mi az Ügyfélkapus belépést választottuk, de csak a belépés módjában van különbözőség, ha az Elektronikus személyi igazolvány-nyal történő belépési mód kerül kiválasztásra:

onya-online-adoeloleg-nyilatkozat-2020-utmutato-konyvelozona-1-min

5. Senki ne lepődjön meg azon, hogy a gép is (majdnem) ember, és képes hibázni! Leírásunkba direkt vettük bele a következő képeket, mert majdnem biztos, hogy mindenki belefut ilyen üzenetbe:

onya-online-adoeloleg-nyilatkozat-2020-utmutato-konyvelozona-1-min

Természetesen, ha egy hiba hiba, akkor az hiba lenne, ha erről csak egyszerűen tájékoztatnák a felhasználót, és eltüntetnék a figyelmeztetést; a hibaüzenet-közlő oldal felszólítására kattintva újabb, megerősítő hibaközlés a reakció:
onya-online-adoeloleg-nyilatkozat-2020-utmutato-konyvelozona-1-min

Bármilyen hihetetlen, de a két figyelmeztetést követően nem hibajavítás történik, hanem visszazavarnak bennünket a startvonalra. Szerencsére, itt már villog egy ünenet, amelyik utal a hiba okára; úgy szerettünk volna nekiállni az egész műveletnek, hogy előbb valahol jártunk a böngészőnkkel, beléptünk pl. az Ügyfélkapunkba, vagy valamilyen online magyarorszag.hu szolgáltatásba. A megoldás: bezárni a böngészőt, majd újraindítani (szóval: tiszta lappal kezdjünk neki az egésznek elölről)! 😀

onya-online-adoeloleg-nyilatkozat-2020-utmutato-konyvelozona

6. Ha leküzdöttük az akadályokat, és a leírásunk 3. és 4. pontjában leírtak után nem az 5. pontban rögzítettek állnak elő, akkor – végre – bejuthatunk az Online NYomtatványkitöltő Alkalmazás kezdő oldalára, ahol az Új nyomtatvány / bejelentés felirat alatti TOVÁBB gombra kell kattintani, hogy nekikezdhessünk az adóelőleg-nyilatkozat kitöltésének:

onya-online-adoeloleg-nyilatkozat-2020-utmutato-konyvelozona

7. Mivel éppen adóelőleg-nyilatkozatot szeretnénk online elkészíteni, ezért – nem annyira meglepő módon – a lehetőségek közül az Adóelőleg-nyilatkozatok felirat melletti TOVÁBB feliratra kell kattintani a választásunk megerősítéséhez:

onya-online-adoeloleg-nyilatkozat-2020-utmutato-konyvelozona

8. Jelenleg 6 adóelőleg-nyilatkozat közül lehet választani az online felületen (mit ád az ég? pont ugyanennyi az offline adóelőleg-nyilatkozatok száma is a NAV weboldalán. 😀 😀 ). A választás úgy történik, hogy az adóelőleg-nyilatkozat neve alatti KIVÁLASZT feliratra kell kattintani:

onya-online-adoeloleg-nyilatkozat-2020-utmutato-konyvelozona

9. A sok kattintás után eljutottunk arra a felületre, ahol az érdemi munkát el kell végezni. Először hasznosítsuk az előkészített adószámot; írjuk be a jelzett mezőbe, majd kattintsunk a kereső-jelre. A rendszer kiírja az adószámhoz tartozó szervezet nevét, és a teljes, aktuális adószámát. Győződjünk meg egy figyelmes pillantással arról, hogy valóban az a szervezet az, ahova be akarjuk adni. A lényegek-lényeg majd ezt követően jön…

onya-online-adoeloleg-nyilatkozat-2020-utmutato-konyvelozona10. Az 1-7 pontok tartalma tekintetében – mint az látható – bárhova is kattinthatunk, a kitöltő alkalmazás majdnem mindent “benyal”, de – ahogyan korábban mondtuk már – jobb, ha kézközelben van egy szakember, aki segít kibogozni a frankót. 🙂

onya-online-adoeloleg-nyilatkozat-2020-utmutato-konyvelozona

11. A nyilatkozatban a 8. pontot javasoljuk mindenki számára bejelölni, mert az annyit jelent, hogy a nyilatkozatunk az adóévben visszavonásig érvényes (egyébként, jelölés nélkül, csak az aktuális kifizetésre vonatkozik a nyilatkozat. A 8. pont esetében a rendszer felad egy rövid ismertetőt erről, és ad lehetőséget a módosításra; a JAVÍTOM a jelölés változtatására szolgál, a TOVÁBB pedig arra, hogy maradjon az eredeti választás:

onya-online-adoeloleg-nyilatkozat-2020-utmutato-konyvelozona12. Ha úgy véljük, hogy készen vagyunk a nyilatkozat kitöltésére, akkor a lap alján kattintsunk az ELLENŐRZÉS feliratra, majd a MENTÉS feliratra kattintással mentsük el azt, amit eddig tettünk. (Persze, ha az ELLENŐRZÉS valami hibát mutat, akkor vissza kell lépni egyet, és úgy nekilátni ismételten a feladatnak (mi úgy kezdenénk: mennyi is a könyvelő telefonszáma?). Ha készen vagyunk, a VÉGLEGESÍTÉS feliratra kattintva jelezhetjük a rendszernek, hogy befejeznénk…

onya-online-adoeloleg-nyilatkozat-2020-utmutato-konyvelozona

13. A nyilatkozás most már beadásra kész, és azt gondolhatnánk, hogy a RENDBEN gombra kattintással ez meg is történik, pedig figyelmeztetnek rá, hogy “a végleges beadáshoz a megjelenő oldalon kattintson a BEADÁS gombra:

onya-online-adoeloleg-nyilatkozat-2020-utmutato-konyvelozona

14. Ééés!!! Valóban! Végre eljutottunk ahhoz az oldalhoz, ahol a BEADÁS gomb mellett a visszavonásra, visszalépésre is van lehetőségünk, de – ha bízunk magunkban, és a könyvelőnk is rábólint – a BEADÁS felirat az igazi cél:

onya-online-adoeloleg-nyilatkozat-2020-utmutato-konyvelozona

15. Bizony, bizony! Mi is bedöltünk annak, hogy BEADÁS, aztán konyec, űrlapok menjetek haza! Helyette azonban kaptunk egy újabb oldalt, amolyan “Isti-bisti-hogy-tényleg-feladjuk?” oldalt:

onya-online-adoeloleg-nyilatkozat-2020-utmutato-konyvelozona

16. Sikeresen befejeztük küldetésünket, egy online adóelőleg-nyilatkozatot bekalapáltunk a rendszerbe; ha kitartóak vagyunk, akkor megyünk a többire, ha okosak, akkor fogjuk a brifkónkat, és megyünk a könyvelőhöz.
onya-online-adoeloleg-nyilatkozat-2020-utmutato-konyvelozona

 

Címke
Továbbiak

Kapcsolódó bejegyzések

ozzászólás

  1. Tisztelt Könyvelőzóna!
    Szeretném megkérdezni, hogy PTGSZLAH vezetése mellett is kell külön még bevételi nyilvántartást vezetni? Katás vagyok és pénztárgép helyett számlatömböt használok. A bennük lévő adatokat minden hónapban felviszem a nyomtatványkitöltő programon keresztül. Tavaly április óta vagyok vállalkozó. DE én nem vezettem bevételi nyilvántartást,mivel PTGSZLAH- ra ugyanez megtörténik.
    Köszönöm válaszukat!
    Üdv, Rita

    1. Kedves Rita Vinczéné!
      Kedves Rita!

      A két dolog csak látszólag azonos, matematikailag lehetséges, hogy pillanatnyilag azonos értéket mutatnak, valójában van köztük lényeges különbség.

      Minden katás vállalkozásnak a 2012. évi CXLVII. törvény előírását kell követnie s betartania:

      8. Nyilvántartási kötelezettség

      12. § (1) Az adóalany a kisadózó vállalkozások tételes adójával összefüggő nyilvántartási kötelezettségeit e § szerint teljesíti.

      (2) A kisadózó vállalkozás a termékértékesítésről, szolgáltatásnyújtásról köteles az Áfa tv. szabályai szerinti nyugta vagy számla kiállítására, azzal, hogy a kiállított számlán feltünteti azt, hogy „Kisadózó”.

      (3) A kisadózó vállalkozás bevételi nyilvántartást vezet, amelyben időrendben, folyamatosan, ellenőrizhető módon nyilvántart és rögzít minden olyan adatot, amely adókötelezettsége teljesítéséhez és a teljesítés ellenőrzéséhez szükséges. A bevételi nyilvántartás legalább a következő adatokat tartalmazza:

      Tehát, az (1) bekezdés megmondja, hogy a katásnak ezen paragrafus szerint kell a nyilvántartásait vezetni, a (2) bekezdés pedig megmondja, hogy ez a nyilvántartás a bevételi nyilvántartás. Eléggé egyértelmű megfogalmazás.

      A bevételi nyilvántartás vezetése kötelező, de nem tiltott egyéb, más nyilvántartások vezetése, és vannok olyan nyilvántartások, amit a bevételi nyilvántartások mellett kötelező vezetni, pl. az áfakimutatást, ha áfás a vállalkozás, vagy jövedéki nyilvántartást, ha olyannal foglalkozik a katás (pl. pálinkafőző), stb.

      Az pedig egy másik kérdés, hogy július 1., illetőleg 2021. január 01-után mi lesz a PTGSZLAH adatszolgáltatással, az egy másik kérdés lehet…

  2. Tisztelt Könyvelőzóna!
    Szeretném megkérdezni, hogy a nők 40-éves nyugdíjánál, a “főállású” anyaság idejében végzett munkát lehet-e tanukkal igazolni?
    Igénybe vettem a főállású anyaságot (a legkisebb 3-8 éves kora között), de hetente háromszor, 6 órában elmentem kisegíteni a szomszédos boltba. Nem jelentettek be munkavállalóként…… ezért is kérdezem, hogy ezt az időszakot lehet-e tanukkal igazoltatni, hogy ott dolgoztam, hogy a szolgálati időbe beleszámítson, mint munkavégzés.
    Köszönöm válaszukat: Zempléniné Péter Éva

    1. Kedves Zempléniné Péter Éva!

      “A gyermeknevelési támogatása nők negyven év jogosultsági idővel történő kedvezményes nyugellátásánál csak a gyermeknevelési időknél vehető figyelembe. Abban az esetben azonban, ha gyermeknevelési támogatás mellett keresőtevékenységet folytatott az ellátást igénybevevő anya, például munkaviszonyban állt részmunkaidőben, ez a munkaviszony már figyelembe vehető a szükséges mértékű keresőtevékenységnél, természetesen ez esetben a gyermeknevelési ellátásoknál azonban nem, annak időtartamát csökkenteni kell ezzel az időszakkal a kétszeres beszámítás elkerülése érdekében.

      A családok támogatásáról szóló 1998. évi LXXXIV. törvény 24.§-a szerint a gyermeknevelési támogatás mellett keresőtevékenységet heti harminc órában lehet folytatni, vagy időkorlátozás nélkül, ha a munkavégzés kizárólag az ellátásban részesülő otthonában történik.”

      Tény, és való, hogy utólagosan bizonyítani – adott esetben, még munkavégzést is – lehetséges, ugyanakkor kellőképpen “macerás” dolog. Ugyanis, önmagában az, hogy önt a boltban látták a pult másik felén, az nem jelenti azt, hogy (az ön által leírt heti 3×6 órából), hogy önnek heti 18 órás, munkaviszonyos foglalkoztatása volt. (Lehetett éppenséggel egyszerűsített foglalkoztatású (alkalmi munkavállalói) is, de régen még volt segítő családtag is, vagy egyszerűen, amíg a barátja árut szerzett be, ön szívességből beállt dolgozni helyette.)

      Hiányzó tényt csak hitelt érdemlő módon lehet bizonyítani, pl. munkaszerződéssel, bérkifizetési lappal. Ha ön akkor ön feketén volt foglalkoztatva, az ön tudtával és beleegyezésével, akkor nem jósolunk túl nagy sikert a tanuknak.
      Amennyiben ön azt hitte, hogy be van jelentve, de nem volt, akkor sem kis teljesítmény lesz ezt bizonyítania (hány órában, mennyiért, milyen megállapodás alapján, stb.). A nyugdíjigazgatóságnál, jellemzően, segítőleg állnak az ilyen kérdésekhez, ha kicsi esély is van a dolgozó javára dönteni, akkor megteszik – de joggal várják el ők is, hogy valami minimum stabil dolog legyen az ügyben.

      1. Tisztelt Könyvelőzóna!
        Időközben sikerült adatokat szereznem -, beszéltem az akkori cégvezető volt feleségével.
        Annyit tudtam meg, hogy azt a céget felszámolták, eljárás indult ellene.

        Ilyen esetben, amikor már nem lehet egy megszűnt cégtől igazolást kérni arról, hogy ott dolgoztam, mi a teendő?
        (Tudom a nevét annak a régi cégnek.)
        Köszönöm válaszukat: Zemplénné Péter Éva

        1. Kedves Zempléniné Péter Éva!

          Attól függ, hogy a felszámolás, az eljárás melyik szakaszban van; ha zajlik, akkor első lépésként a felszámolót kell megkeresni egy ajánlott tértivevényes levélben, hogy adjon ki egy igazolást arról, hogy ön ettől eddig terjedő időszakban ilyen-olyan beosztásban ennyiért-annyiért stb.. foglalkoztatva volt.
          Ha már lezárult az eljárás, akkor a MÁK Ügyfélszolgálata, és/vagy a NAV Ügyfélszolgálata ajánlható.

          1. Nagyon szépen köszönöm a válaszukat.
            Tisztelettel: Zempléniné Péter Éva

  3. Kedves Könyvelőzóna.

    Annyira csodalatos latni, hogy ilyen kerdesekben erkezhet emberi valasz!!! Le a kalappal.
    En 1 hete jarom a kulonbozo kormanyablakokat es senki nem tud valaszt adni a kerdesemre. Adott egy bejelentett,m foallasom es mellete van kata vallalkozasom is immaron 1,5 eve. Mellekallasban egy ingatlankozvetito cegnel is vegzek ingatlanugynoki tevekenyseget.
    A vallakozasomba felvett 683101 – lakoingatlan foldterulet kozvetitese tevekenysegi kor.
    Az irodanak megbizasi szerzodessel dolgozom. Amikor kerdeztem azt mondtak, hogy a felvett tevekenysegi kor nem engedelykoteles, ellenben idokozben az lett. Na mar most: tudom hogy az en hibam volt, de az elso sokumentum juliusban erkezett a navtol, hogy csatoljam a tevekenysegi korhoz tartozo engedelyemet. Ezt jeleztem az iroda fele akik azt mondtak, hogy meg 2020ig van idom ezt megcsinalni. Ezutan bemenetem a 2. Keruleti onkormanyzathoz a kerdesemmel, pk azt mondtak, ez a tevekenyseg nem engedelykoteles. Novemberben ujabb felhivas jott, hogy csatoljam a tulajdoni lapot a szekhelyemrol es ezt a papirt. Ezt en elfelejtettem megtenni, engedelyem tovabbra sem volt, mert hat ugye azt mondtak ekozben az irodaban, hogy meg turelmi ido van. Par napja kaptam egy papirt a navtol, hogy 15 napon belul fellebbehetek a fent megjelolt dokumentumokkal – nyilvan ebbol megvan a tulajdoni lap, de sejol sem talalja az iroda azt a kormany rendeletet amely a turelmi idorol szol.
    Kerdes: holnap megyek a navhoz, atbeselni, hogy megis mi a teendo?
    Mitortenik akkor ha nem fogadjak el a fellebbezesem? Mivel jar ha megtiltjak a vallakozoi tevekenysegem? Csak ebben a tevekenysegi korben? Vagy az osszesben? ( a masik ketto nem engedelykoteles)
    Valoban lehet ilyen hogy idokozben valt engedelykotelesse? Egyebkent en is emlekszem, hogy nem volt az
    Mi tortenik akkor ha nem fogadjak el es en ugy szamlaztam, ahogy nem tehettem volna? Szamitsak penzbuntetesre??? Teljeen ketsegbe vagyok esve mert mar minden ugyfelszolgalaton jartam es senki nem tud semmi ertelmeset mondani. Bocsnanat a kacifantos level miatt, de napok ota probalok rajonni, hogy mit tegyek:/

    1. Kedves Endresz Maria!

      Mindenekelőtt: köszönjük szépen elismerő szavait – hazudnánk, ha azt mondanánk, hogy nem esnek jól… 😉

      Az ÖVTJ 683101 – lakóingatlan, földterület közvetítése (tehát, a lakóingatlan és a földterület szavak között van egy vessző!) tevékenység már az ősidők kezdetétől képesítéshez kötött tevékenység; Ingatlanközvetítői névjegyzékbe felvett
      , Ingatlanközvetítő vagy Ingatlanvagyon-értékelő és közvetítő
      . Tehát, az iroda nem igazán jól tájékoztatta önt, avagy félreértették egymást ebben a kérdésben.
      Feltehetően nem a NAV-tól, hanem a Kormányhivataltól érkezhetett a felszólítás, amelyet említ hozzászólásában, hogy csatolja a képesítéséről a dokumentumokat, lévén a Kormányhivatal jár el ezekben az ügyekben, és a NAV majd a Kormányhivatal ilyen irányú kérésére lép, ha kell valamit tenniük.

      A képesítés igazolásától független, mindössze az ön személye az összekötő kapocs az egyéni vállalkozó székhelyhasználatának igazolása témakörben; nem a tulajdoni lapot kell csatolni, hanem az általunk megadott hivatkozásról letöltött igazolást kitöltve, aláírva (aminek egyik adata a székhely-ingatlan helyrajzi száma, és nyilvánvaló, hogy a tulajdonosi adatok egy része – ebből az igazolásból annyi kell, ahány tulajdonostárs az adott ingatlanon van).
      [Magunk között szólva – főleg, hogy ingatlanközvetítéssel foglalkozik – teljesen jogos az az igény, hogy az ingatlan tulajdonosának/tulajdonosainak hozzájárulása nélkül nehogymá’ akárki bejelentkezhessék, mint ingatlan használója…]

      Számunkra nem teljesen világos, hogy ön, illetve a megbízást önnek adó iroda minek kapcsán, és milyen türelmi időről beszél: Amikor valaki az egyéni vállalkozását elindítja, már az indítás pillanatában kell rendelkeznie az előírt feltételekkel, és a vállalkozás indításának pillanatában a meglévő feltételekről már nyilatkozik is (mindenféle felelőssége tudatában); a nyilatkozat hiányában nem is tudja sikeresen befejezni a vállalkozás indításának kérelmét!

      Tehát a válaszunk az, hogy ne a NAV-hoz szíveskedjék ma befáradni, hanem oda, ahonnan kapta a felszólítást; gyaníthatóan a Kormányhivatalhoz… ; 🙂
      Továbbá: mielőtt elindul vizsgálatra (már, ha feltétlen be akar menni, mert van ideje rá…) a webes ügysegéden, ahonnan a vállalkozását indította, törölje azt a tevékenységet, amelyhez nincs megfelelő képesítése, csak azok maradjanak, amelyhez van képesítése és a képesítésről rendelkezik is dokumentumokkal, vagy amelyekhez nem kell képesítés (pl. összetett adminisztratív tevékenység).
      Ezzel azt éri el, hogy ez miatt a Kormányhivatal nem törölheti a vállalkozóiát.

      Fenyegető veszély még az említett székhelyhasználat igazolásának hiánya; nos, ez miatt sem kell bemenni a hivatalhoz! A weboldalunkról letöltött mintával egyező adattartalmú nyilatkozato(ka)t kitöltve és aláírásokkal ellátva, beszkenneli és a szkennelt dokumentumot az ingyenes AVDH szolgáltatás használatával digitálisan aláírja, és az így aláírt dokumentumot az ugyancsak ingyenes e-Papír használatával a Hivatalnak megküldi.

      Amint az láthatja/olvashatja, nem kell egyetlen lépést sem tennie, egyetlen hivatal felé sem, nem kell sorszámot húzni, várakozni, toporogni, kényes kérdésekre felelni, hümmögni, izgulni, megalázottnak érezni magát; kedvenc fotelének mélyéből, alsógatyában (bocsi! ön bugyiban 😀 ), egy számítógéppel elrendezheti sorsát kényelmesen, akár munkaidőn túl is.

      Amennyiben ön így, vagy úgy, nem tesz eleget határidőben a hivatal felszólításának, úgy annak az lesz a vége, hogy törlik a vállalkozását, erről a törlésről a NAV-ot is értesítik, és a NAV törli az adószámot. Na, akkor már szívás van, mert minden bevétele nem katás vállalkozóként fog adózni, hanem magánszemélyként, nem lesz biztosítási jogviszonya (piros lámpa a TAJ kártyájának az orvosnál, se szolgálati idő, se ellátás…).
      És, ez ellen sikerrel nem is tud fellebbezni, hiszen már jó párszor felszólították a bemutatásra, a pótlásra (tulajdonképpen még rendesek is, hiszen bőven hagytak időt arra, aminek már az induláskor meg kellene lennie).

      Kedves Maria!

      A szituáció csak önnek, a laikusnak tűnik kacifántosnak, mert ön nem készült fel a vállalkozásból, vállalkozási alapismeretekből. Ami súlyosabb hiba, majdhogynem bűn önmagával szemben, hogy nem is vett igénybe szakembertől segítséget! Ebben, a viszonylag egyszerű szituációban is látszik, hogy égetően szüksége van egy hozzáértő, szakértő társra, egy könyvelőre!
      Ha most nem követi egy könyvelő (esetünkben a mi) segítő utasítását, akkor könnyen előfordulhat, hogy az élete kilátástalannak tűnő kátyúba huppanhat. (Az adószám törlésének további következményei is vannak.)
      Össze lehet hasonlítani anyagilag is a dolgokat: havi 10e Ft körüli összeg a hozzáértő szakértő munkatársnak, a könyvelőnek, vagy felkészületlenül megyünk a saját fejünk után, és a megélhetésünk forrása bedugul. És, nehogy azt higgye valaki, hogy az alapfeltételek ellenőrzésén túl más veszély nem fenyegeti!

      A kockázatok és azok mellékhatásainak elkerülése érdekében kérje könyvelője/adótanácsadója tanácsát! Ne higgyen a szomszéd Julcsa bácsik, Pista nénik pletykáinak; kérje a hozzáértő szakemberek segítségét – mindenben!

      1. LE vagyok nyűgözve. Ezt most így bemásoltam az ingatlan irodának…. nagyon köszönöm. A linkelt dokemntumot kitoltottem, epapiron feltoltottem:) Mar csak az a kerdes maradt megvalaszolatlanul bennem, illetve ketto, hogy:
        1. mi tortenik azokkal a szamlakkal amit igy allitottam ki , errol a tevekenysegrol, meg akkor is ha ez egy megbizasi szerzodes? ( minden esetben ala van irva termeszetesen az elado reszerol is, hogy engem/ vagyis az iroda kepviseleteben engem biz meg)
        a tevekenysegi kort is toroltem
        2. hogyan lehet az onok szolgaltatasait igenybe venni? pont egy ilyen csapatra lenne szuksegem, akik erthetoen, tisztan elmagyarazzak, hogy mi ujsag es mit kell tennem !!!

        Nagyon halas vagyok

        1. Kedves Endrész Mária Úrhölgy!

          Köszönjük szépen a vállon veregetést! 😀

          Majd írni fogunk önnek (ügyesen törölte, amit megbeszéltünk, és látjuk, felvette az ÖVTJ 821101-et a mai napon. Helyes. Reméljük, az ePapírral is megbirkozott!
          Készítse össze a dolgait, az ev. indítástól kezdődően, elektronikus formában, a számítógépe egyik szegletébe.

  4. Tisztelt Könyvelőzóna!

    Van egy weboldalam, ahol szeretnék elhelyezni Adsense reklámokat. Mivel várhatóan a bevétel havonta pár tízezer forint lenne, így nem éri meg KATA egyéni vállalkozást nyitni. Azt a lehetőséget találtam, mivel a tevékenység egyfajta bérbeadás, hogy végezhető adószámos magánszemélyként. A Googlenek Írországba kell számlázni, így szükség van közösségi adószámra is. A kérdésem az lenne, hogy a jelenlegi törvények alapján elég-e csak az SZJA-t fizetni, vagy más adó is, pl. szochó vonatkozik-e a tevékenységre? (Régebbi cikkek alapján igen, de több 2019-es cikkben már csak SZJA-t említenek, szochót nem a (honlap felületének) bérbeadási tevékenység miatt)
    Illetve van-e felső határ, amit havi/éves szinten lehet elszámolni?

    Előre is köszönöm a válaszukat!

    1. Kedves Ádám!

      Lehet, hogy most úgy meg fog haragudni ránk, hogy a fal adja a másikat… 🙁 Akkor is meg kell mondjuk!

      A kattintás alapú rendszerek közül a legtöbben a Google Adsense rendszerét használják, mert könnyen lehet regisztrálni, könnyen lehet reklámokat weboldalakon megjeleníteni, magánszemélyként is lehet regisztrálni. A fizetés nem a megjelenések után történik, hanem kattintás-alapon: ha valaki rákattint a reklámra, akkor van keresmény. 😀 A cél a látogatottság növelése, minél több látogató van, annál nagyobb az esélye, hogy a reklámokra kattintanak, és annál több lesz a bevétel is.

      Az ÖVTJ jegyzék szerint a tevékenység a 631102 Internetes hirdetési felület webgazda általi értékesítése alá sorolható, és nem keverendő az internetes világháló-portálokon biztosított reklámhely webgazda általi értékesítése (631201) tevékenységgel – és még van egy-két hasonló tevékenység, amelyen el kell és lehet gondolkodni, hogy hova való valójában.

      Igen, adószámot kell kérni (adószámos magánszemély), közösségi adószámot kell kérni, igen, a Google Ireland kérhet számlát adott esetben, de ekkor alanyi adómentesként nem járhat el, ezért a számlára fel kell jegyezni más dolgot is, áfát – feltehetően – nem kell fizetni, de bevallást kell tenni és közösségi adatszolgáltatást (A60) is…

      Szóval (jön a megharagudás oka), nem annyira egyszerű válaszolni a kérdésre úgy, hogy mondunk egyszerű igent vagy nemet. Vissza kell kérdeznünk, tisztán kell látnunk ahhoz, hogy felelősségteljes legyen a válaszunk. Ne fizessen sokat, ne a NAV fizettessen sokat, meg is érje.

      Nagyon szívesen segítünk, amiben tudunk, és közérdeklődésre tarthat számot, és segít sokaknak; de ezt nem tehetjük úgy, hogy közben “éhen halunk”; sokat tanultunk és tanulunk, képezzük magunkat, keresgéljük a válaszokat, irodát tartunk fenn, fűtünk és hűtünk, de nem ingyen, gépeket és szoftvereket vásárolunk, munkatársak járulékait fiés bérét fizetjük. Ha minden egyedi kérdésre lelkiismeretes, alapos választ tudnánk adni, akkor nem érnénk rá pénzt keresni – tisztelettel javasoljuk, hogy keressen fel egy szakembert, egy könyvelőt és/vagy adótanácsadót, és vele beszéljék át alaposan a kérdést, mert az Adsense után jönnek az affiliate hivatkozások, az egyéb PCT kattintások hivatkozásai, és akkor már nem feltétlenül lesz igaz az Adsense-válasz.
      (És, természetesen, vannak webes értékesítések könyveléséve foglalkozó specialista könyvelők is, érdemes őket felkutatni, felkeresni.)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

"Vissza a tetejére" gomb
Bezárás

Ez a weboldal a megfelelő működés, és a felhasználói kényelem érdekében, más oldalakhoz hasonlóan, websütiket (cookies) használ.

Kérjük, hagyja jóvá, hogy elfogadja a követő sütiket. Amennyiben elutasítja a követést, úgy ön továbbfolytathatja a honlapon történő böngészést anélkül, hogy a weboldalunk bármilyen adatot továbbítana harmadik szolgáltató felé.