Adó | Járulék | IlletékKülönadó

Készpénzforgalom visszaszorítása

Készpénz forgalom visszaszorításaMár mindenki az új ?csekkadóként? elhíresült tranzakciós adóról beszél. Ha azt gondoljuk, hogy akkor a jövőben majd mindent készpénzben teljesítünk, akkor csalódnunk kell. A júniusban megjelent 74-es Magyar Közlöny 2013. január 1-jétől módosítja az adózás rendjéről szóló törvényt is.

Az art 38§-a kiegészül egy (3a) ponttal. Eszerint:

egy Pénzforgalmi számla nyitására kötelezett adózó adóköteles tevékenysége keretében más, pénzforgalmi számla nyitására kötelezett adózónak a vele vagy más jogalannyal kötött szerződés alapján, az abban meghatározott szolgáltatás vagy termékértékesítés ellenértékeként, szerződésenként egy naptári hónapban legfeljebb 5 millió forint összegben teljesíthet készpénzszolgáltatást.

És mi történik, ha meghaladjuk az 5 millió forintot? A 172.§-ban hosszasan sorolt mulasztási bírságok köre tovább bővült a (20f) ponttal.

A pénzforgalmi számla nyitására kötelezett adózó a 38. § (3a) bekezdésében foglalt előírás megsértése esetén a készpénzszolgáltatásnak az 5 millió forintot meghaladó része után 20% mértékű mulasztási bírságot fizet.

Azok, akiknél az értékesítés jellemzően készpénzes, mert a vevő nem utal előre, a szállító pedig nem adja oda az árut átutalással, gondban lehetnek. Vajon őket át lehet szoktatni az átutalásra?

[Az Adónavigátor Kft. engedélyével}

Címke